In de moderne werkcultuur staat "quiet quitting" centraal in het gesprek over werktevredenheid en welzijn. Dit fenomeen, waarbij werknemers bewust kiezen om enkel te voldoen aan de minimale vereisten van hun functie zonder extra inzet te tonen, weerspiegelt een bredere trend van herwaardering van werk en persoonlijke balans. Maar hoe ziet quiet quitting er dan uit op de werkvloer en hoe kan je hier als bedrijf mee aan de slag gaan?
- Wat is quiet quitting?
- Hoe is het ontstaan?
- Wat heeft quiet quitting te maken met gen Z?
- Wat heeft motivatie te maken met quiet quitting?
- Wat zijn de oorzaken en gevolgen van quiet quitting?
- Praktische handvaten om hiermee om te gaan als werkgever
Wat heb je geleerd na deze opleiding?
- Meer inzicht over het ontstaan, de kenmerken en cijfers van quiet qitting
- Hoe kan je quiet quitting herkennen?
- Inzicht in de link tussen motivatie en quiet quitting.
- Hoe je als werkgever, HR of leidinggevende kan omgaan met quiet quitting
- Praktische tips voor werkgever, LG en HR
Doelgroep en voorkennis
Deze workshop is voor iedereen die leiding geeft of een impact heeft op de medewerkerstevredenheid/welzijn:
- HR
- leidinggevende
- werkgever
- mentoren
- etc.
Er is geen voorkennis vereist voor deze opleiding.
Jouw docent
Maak kennis met Hilde Lemmens, Founder & Director bij Chapter 4.
Met meer dan 20 jaar ervaring in de corporate wereld heeft Hilde haar rugzak gevuld met kennis en ervaring in verschillende domeinen en vanuit diverse sectoren. Steeds vertrekkende vanuit de visie en strategie om zo alle neuzen in dezelfde richting te laten bewegen. Focus op SAMENwerken, ondernemend op een pragmatische manier maar met het nodige oog voor detail.
Kortom, create order in the chaos en gaan voor tastbare resultaten.