Verkopen is niet zo moeilijk, betaald geraken wel. Zeker in tijden van crisis. Wil je graag correct betaalgedrag van je klanten zodat je optimaal rendement kan halen? Wil je graag je klanten ‘opvoeden’ zodat je ze niet elke maand moet aanmanen? Heb je weinig middelen en tijd hiervoor? De regels voor het opvolgen van openstaande facturen veranderen regelmatig. Het is belangrijk om het juiste op de juiste manier te doen. En dit voor een optimale rendabiliteit en een correct imago.
Deze opleiding richt zich op het belang van correcte betalingen en wie welke verantwoordelijkheden draagt binnen het proces. Het behandelt het wettelijk kader voor B2B, B2C en B2G, en legt de nadruk op preventieve acties om wanbetaling te voorkomen. Daarnaast komen curatieve interne acties aan bod, evenals het inschakelen van een externe partner indien nodig. De cursus biedt ook oplossingen voor het omgaan met klanten die uitsluitend via een portaal communiceren. Kortom, deze opleiding biedt een compleet overzicht van effectief debiteurenbeheer.
Doelgroep en voorkennis
De opleiding is opgesteld voor iedereen die regelmatig in contact komt met wanbetalers en die graag een bredere kijk wil hebben op het hele gebeuren.
De voorbeelden en cases zullen bepaald worden op basis van de deelnemers zodat er een heel concrete leerervaring zal ontstaan.
Er is geen voorkennis vereist. Zowel ervaren als junior profielen hebben baat bij deze opleidingen.
Belang van correcte betalingen
Wie doet wat?
Wettelijk kader B2B, B2C en B2G
Preventieve acties: voorkomen is beter dan genezen
Curatieve interne acties
Inschakelen van een externe partner
Wat met klanten die enkel via een portaal communiceren?
Gemiddelde evaluatiescore: 91%
Jouw docent
Maak kennis met Marleen Miechielsen van Miechielsen Training & Consulting
coach en consultant in creditmanagement en customer excellence
auteur van diverse boeken rond debiteurenbeheer
- gastdocent aan de PXL

Interesse in de andere sessies van dit traject?

Schrijf je in voor het gehele traject of kies voor één of meerdere van de vier sessies:
Dinsdag 18/03/2025: Klanten in moeilijkheden
Dinsdag 25/03/2025: Telefonisch debiteurenbeheer
Dinsdag 01/04/2025: Schriftelijk debiteurenbeheer
Telkens van 09u00 tot 12u30
Hulp nodig of meer informatie over uw inschrijving? Contacteer:

Laura Van Wijmeersch
Manager Kameracademie en themanetwerken
Full bio of Laura Van Wijmeersch
