Overslaan en naar de inhoud gaan

Navigatie

Terug naar het overzicht

Zidis - “Lokale verankering is een sleutelbegrip”

Lokale verankering: het is één van de kernbegrippen bij Zidis. Het audiovisueel productiehuis telt 3 vestigingen om de vele klanten dicht bij huis te kunnen ontvangen. Eén van die locaties ligt pal op de grens tussen West- en Oost-Vlaanderen. “Het is een onnoemelijk groot voordeel dat onze klanten de drukte rond Antwerpen en Brussel kunnen vermijden. Tijd is héél kostbaar, zeker in de bedrijfswereld”, zegt Emmy Mathys van Zidis.

Zidis

Zidis is een audiovisueel productiehuis dat video, foto, animatie en audio maakt voor verschillende sectoren en doeleinden. “Dat gaat van aftermovies, corporate movies en testimonials tot podcasts, advertising filmpjes en radiospots”, zegt Business Partner Emmy Mathys. “Ook voor instructievideo’s en e-learning kan je bij ons terecht. In sommige audiovisuele content wordt al wat meer humor en creativiteit verwacht dan in andere, maar in al ons werk gaan we op zoek naar een unieke creatieve insteek om het eindresultaat boeiend en aantrekkelijk te maken voor de kijker of luisteraar.”

Zidis werkt voor heel uiteenlopende klanten, van startende ondernemingen tot stevige kmo’s en grote multinationals. “Het ene grote bedrijf heeft bijvoorbeeld een uitgebouwde marketingafdeling waar we in dat geval nauw mee samenwerken, een ander, kleinschaliger bedrijf kan even goed géén eigen marketingafdeling hebben. Dan nemen we een meer coördinerende rol op ons.”

Het bedrijf heeft 30 mensen vast in dienst, verspreid over 3 locaties. De hoofdvestiging is in Antwerpen. Enkele jaren geleden kwam daar een tweede locatie bij in Zulte. Een gerenoveerde kapel is er de ideale uitvalsbasis voor zowel West- als Oost- Vlaanderen. Met de recente overname van Webinar Solutions in Mechelen, kan Zidis vanuit een derde hub nu ook vlot de ruime cirkel rond Brussel bedienen. “Die lokale verankering is één van onze pijlers”, zegt Emmy Mathys. “We kiezen bewust voor een aanwezigheid dicht bij onze klanten. Voor hen is het een groot voordeel dat ze geen tijd verliezen als ze naar onze studio afzakken. Voor onze mensen is het dan weer een groot voordeel dat ze dicht bij huis kunnen werken.”

We kiezen voor proximiteit, niet alleen via lokale verankering, maar ook door op elk project één dedicated producer te zetten die het vaste aanspreekpunt is voor onze klanten.

Emmy Mathys

Belang van video

Het bedrijf is de afgelopen jaren sterk gegroeid. “Zidis is 20 jaar geleden opgestart door Yannick De Wael, en heeft een vrij kleinschalige start gekend. Het is vooral in de laatste 5, 6 jaar dat Studio Zidis een exponentiële groei mocht noteren. Dat het belang van video groeit en meer en meer klanten willen inzetten op audiovisuele content, is uiteraard een voor de hand liggende verklaring. Maar daarnaast speelt ook het feit dat wij bewust kiezen voor groei een rol.”

Zidis doet dat door de markt proactief op te volgen, maar ook door de troeven van het bedrijf extra uit te spelen. “We kiezen voor proximiteit, niet alleen via die lokale verankering, maar ook door op elk project één dedicated producer te zetten die het vaste aanspreekpunt is voor onze klanten. We gaan voor langetermijnpartnerships. Dat lukt ook aardig, omdat we snel, efficiënt, flexibel en betaalbaar zijn. Moet er ergens ingespeeld worden op de actualiteit? Doordat we met eigen mensen werken kunnen we in onze eigen agenda vlot schuiven als dat nodig is, en zo kunnen we op heel korte termijn beeldmateriaal aanleveren. Daarnaast zijn we efficiënt. We doen onze uiterste best om tijdens één opname alle nodige beelden te maken voor de verschillende doeleinden. Dat maakt ons ook betaalbaar. We zijn voor veel bedrijven een echte compagnon de route als ze graag meer willen inzetten op bewegend beeld.”