Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 15/12/2023

“Perceptie over verzekeraars counteren met jonge en dynamische aanpak” 

Een winkelkarretje dat tegen een geparkeerde wagen botst of voedingsproducten die per ongeluk verkeerd worden bewaard: het zijn maar enkele voorbeelden van akkefietjes waarmee zelfstandige supermarktuitbaters te maken kunnen krijgen. Voor hen bedacht Sur. een op maat uitgewerkte verzekeringspolis.

Sur. pakt uit met polis voor supermarktuitbaters

Op 2 februari 2022 doopten Gilles Deplancke en Benoit Vandenbroucke het voormalige verzekeringskantoor Deplancke- Deschuytere uit Zwevegem om tot Sur. “Gilles vertegenwoordigt de derde generatie van dit familiebedrijf, terwijl ik zelf toe was aan een zelfstandige uitdaging na jaren voor grote verzekeringskantoren te hebben gewerkt”, verduidelijkt Benoit Vandenbroucke. “We zetten onze groeiambities begin dit jaar kracht bij door de fusie met kantoor Remmerie uit Kuurne. Mathieu Remmerie is sindsdien onze derde vennoot.” 

Sur. biedt de bekende klassieke verzekeringsproducten aan, maar breidt de portfolio uit met nicheproducten voor kmo’s, ondernemers en particulieren. De taken bij de 3 vennoten zijn daarbij evenwichtig verdeeld. “Gilles tekent als CEO het strategische plaatje uit en biedt onder meer starters en scale-ups verzekeringen aan. Mathieu draagt de operationele verantwoordelijkheid, terwijl ikzelf vooral bezig ben met sales en de ontwikkeling van nieuwe producten”, vertelt Benoit.`

Wij creëren een bepaald kader; de uitbater kan dat aanvullen met specifieke wensen.

Benoit Vandenbroucke

Nichemarkten 

Bij de creatie van extra verzekeringen, mikt Sur. vaak op nichemarkten. “Bij ‘food’ gaat het om specifieke verzekeringen voor onder meer voedingsproducenten, groothandelaars en cateringbedrijven. ‘Feed’ concentreert zich op veevoeder- en landbouwondernemingen. Daarnaast verzekeren we ook waardevolle verzamelingen, zoals oldtimers.”

In het retailsegment ontdekte Benoit dat er geen coherent product was om zelfstandige supermarktuitbaters te ontzorgen. “Na naar de noden van die markt te hebben geluisterd, hebben we een oplossing ontwikkeld met veel aandacht voor onder meer brandverzekering, aansprakelijkheid en koelschade. Wij creëren een bepaald kader; de uitbater kan dat aanvullen met specifieke wensen. Supermarktuitbaters leiden een ontzettend druk leven, waarin er eigenlijk geen tijd is om zich met verzekeringen bezig te houden. Wij vullen dat in via een flexibel product met een sterke prijs-kwaliteitverhouding: we overlopen elke dekking verschillende keren per jaar, in functie van recente investeringen die de supermarktuitbater heeft gedaan én die uiteraard ook moeten worden verzekerd.” 

Sur. wil het verschil maken met een heel servicegerichte aanpak. “We gaan er prat op erg snel te reageren op elke vraag of schadegeval. Met een jonge en dynamische aanpak willen we de algemene perceptie die over verzekeringsmakelaars heerst, op een positieve manier bijsturen. Idealiter kunnen we dat binnenkort doen vanop een nieuwe locatie in de regio. Op die manier zouden we ons streven naar operationele excellentie nog beter naar de praktijk kunnen vertalen”, besluit Benoit Vandenbroucke. 

www.teamsur.be

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie