Overslaan en naar de inhoud gaan
Map

Sioen pakt uit met nieuw merk

  • 01/12/2023

“Elke professional op de werkvloer een complete outfit aanbieden”

Sioen Industries in Ardooie, wereldmarktleider in gecoat textiel en hoogwaardige beschermkleding, pakt uit met een nieuw merk professionele werkkleding: SYNQ Workwear. De lancering betekent een belangrijke stap voor Sioen. “Dit nieuwe merk is de perfecte aanvulling op ons huidige aanbod en zal ons in staat stellen om elke professional op de werkvloer een complete outfit aan te bieden”, zegt Bart Vervaecke, CEO Apparel divisie bij Sioen.

Sioen

Sioen produceert 3,5 miljoen stuks bescherm- en werkkledij per jaar. Het bedrijf is wereldwijd actief, maar de focus ligt voornamelijk op Europa. “We produceren kledij die professionelen beschermt tegen alle mogelijke risico’s die er bij het uitoefenen van hun beroep kunnen zijn. Die risico’s zijn heel uiteenlopend: van vlammen, lasvonken en chemische producten, tot zelfs kettingzagen en kogels.” 

Het bedrijf, dat in 1967 werd opgericht, mag zich echt een gevestigde waarde noemen binnen de nichemarkt van professionele beschermkledij. “Met Sioen Apparel, een divisie van de Sioen Industries groep, hebben we inderdaad een ijzersterke reputatie op het gebied van beschermende kleding”, zegt Vervaecke. “Met ons uitgebreide productaanbod bieden we bescherming aan brandweerlieden, politieagenten, kettingzaaggebruikers, reddingswerkers, industriële arbeiders in hoog risico-omgevingen,…” 

Lancering 

Sioen breidt zijn aanbod nu aanzienlijk uit met de lancering van het nieuwe merk SYNQ. “Vanuit ons engagement om een leverancier van textieloplossingen te zijn die beschermende kleding voor élke werknemer aanbiedt, hebben we besloten ons assortiment uit te breiden met een nieuw merk. Met SYNQ workwear bieden we beschermende, stevige en comfortabele werkkledij aan moderne professionals in sectoren zoals constructie, logistiek en magazijn. Werkkledij die perfect ‘in sync’ is met hun noden en hun job: met de juiste pasvorm, functionaliteiten, look en bescherming”, zegt Bart Vervaecke.

Dat betekent een belangrijke uitbreiding van het aanbod bij Sioen. “Bedrijven die nu al een beroep op ons doen voor beschermende kledij voor de risicovolle jobs, kunnen nu ook bij ons aankloppen voor bijvoorbeeld medewerkers van het magazijn”, zegt Bart Vervaecke. “We hopen uiteraard ook nieuwe klanten aan te trekken die voorheen niet terecht konden bij ons. Met deze uitbreiding van ons gamma willen we ons echt profileren als onestopshop voor professionele werkkledij.” De naam SYNQ is niet toevallig gekozen. “SYNQ, kort voor ‘synchroniseren’, is een werkwoord dat samenwerking uitdrukt”, zegt Elyn Vanneste, Marketing en Communication Manager voor SYNQ. “Dat is wat SYNQ workwear wil doen: samenwerken met gepassioneerde professionals. Hen een compleet assortiment bieden aan comfortabele werkbroeken en bijpassende bovenstukken, inclusief regen- en koudeen hogezichtbaarheidsbescherming. Zo kunnen professionals zich focussen op hun passie en skills.”

Sioen

Terwijl bij de professionele beschermkledij van Sioen het hoge beschermingsniveau primeert, kunnen we met SYNQ naast kwaliteit ook meer inspelen op de look and feel, het design, het comfort,…

Marketing 

Marketing wordt een belangrijk element in het SYNQ-verhaal. “Terwijl bij de professionele beschermkledij van Sioen het hoge beschermingsniveau primeert, kunnen we met SYNQ naast kwaliteit ook meer inspelen op de look and feel, het design, het comfort,…”, zegt Vanneste. “Dat is niet onbelangrijk: werknemers willen na het werk rechtstreeks naar hun hobby’s of de winkel kunnen, zonder zich te moeten omkleden. Ook duurzaamheid speelt een belangrijke rol, zowel binnen het bedrijf als voor het nieuwe merk.” “Waar mogelijk proberen we zoveel mogelijk groene keuzes te maken”, verduidelijkt Vervaecke. 

Aan deze lancering gingen 2 jaar onderzoek en voorbereiding vooraf. Er komen 50 verschillende modellen, opgedeeld in 3 overzichtelijke collecties. “Dankzij de compatibele designs, coherente kleuren en overeenstemmende maatvoeringen, laten de 3 collecties een eenvoudige mix and match toe”, zegt Goele Strynck, Marketing en Communication Officer. “Zo kunnen professionals, teams en zelfs hele bedrijven in een handomdraai de perfecte werkoutfit samenstellen. Het is ook de bedoeling om dat aanbod in de toekomst uit te breiden, met bijvoorbeeld werkkleding voor dames.” Sioen realiseert op dit moment een semi-automatisch magazijn van 10.000 m² en 20 meter hoog op de site in Moeskroen. “Een investering die we deels uitvoeren om in te spelen op de groei door deze belangrijke uitbreiding in onze productie”, zegt Stefan Van Ende, Business Unit Manager SYNQ.

www.synqworkwear.com

Vanuit Ardooie en Moeskroen

De afdeling Apparel divisie binnen Sioen realiseert een omzet van 220 miljoen euro, en heeft 4.000 mensen in dienst in 8 verschillende vestigingen. Het hoofdkantoor ligt in Ardooie, de logistiek wordt vanuit Moeskroen gecoördineerd. Die beide vestigingen samen tellen zo’n 220 werknemers.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie