De Marcom-Awards van Voka – KvK Limburg hebben dit jaar drie mooie winnaars opgeleverd. STVV scoorde met de Limburgse Marketingcampagne van het Jaar, Medialife mag zich het Limburgse B2B-merk van het Jaar noemen en TRIXXO neemt de Limburgse Persprijs mee naar huis. Tijdens de jaarlijkse Dag van Marcom beloont Voka – KvK Limburg samen met haar netwerk Marcom indrukwekkende prestaties op het gebied van marketing en communicatie. “Deze laureaten laten elk op hun eigen manier zien dat onze provincie een broedplaats is voor creatieve en impactvolle marcom-professionals. Ik wil dan ook onze winnaars én alle genomineerden feliciteren met hun werk en inzet”, zegt Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg.
STVV: ‘Limburgse Marketingcampagne van het Jaar’
Met STVV, Cyclis Bike Lease en Visit Limburg kreeg de jury drie straffe genomineerden voorgeschoteld in de categorie ‘Limburgse Marketingcampagne van het Jaar’. Na een intensieve beraadslaging was het uiteindelijk de Truiense voetbalclub die bekroond werd met de award voor hun campagne ‘Voor eeuwig’, ter gelegenheid van hun 100-jarig bestaan. Met een creatief concept dat verder ging dan voetbal alleen, wist STVV een breed publiek te betrekken, inclusief scholen, verenigingen en de lokale middenstand. Deze strategie versterkte het imago van STVV als een historische en verbindende familieclub.
Medialife : ‘Limburgs B2B-Merk van het Jaar’
In de categorie ‘Limburgs B2B-Merk van het Jaar’ waren het de meer dan 150 aanwezigen op de Dag van Marcom die de laureaat mochten bepalen. Uit een keuze tussen Cegeka, Cyclis Bike Lease en Medialife koos het publiek voor Medialife als winnaar. Het multimedia productiehuis onderscheidde zich door innovatie, creativiteit en maatwerk, met een sterke nadruk op duurzaamheid en inclusie. Met hun vooruitstrevende benadering van bedrijfsreportages, commercials en livestreams heeft Medialife bewezen een toonaangevende speler te zijn in de B2B-markt.
De jury van de deze twee nieuwe Vokawards bestaat uit: Miet Driesen (Voorzitter Netwerk MarCom/Sint-Trudo Ziekenhuis), Kristof Schiepers (Hands), Michel Libens (Propaganda), Kristien Moelans (Itzu), Anneleen Jacobs (Jaga) en Herve Van de Weyer (Hogeschool PXL).
TRIXXO: Winnaar van de Limburgse Persprijs
Sinds 1997 reikt Voka – KvK Limburg de Limburgse Persprijs uit aan een onderneming die excelleert op het vlak van perscommunicatie. Die eer valt dit jaar TRIXXO te beurt. Het dienstencheque- en uitzendbedrijf werd geprezen om hun effectieve en maatschappelijke relevante communicatie, vooral in tijden van verandering binnen de sector. TRIXXO wist belangrijke thema’s helder over te brengen en bleef daarbij consistent en impactvol.
De jury van de Limburgse Persprijs bestaat uit: Miet Driesen (Voorzitter Netwerk MarCom/Sint-Trudo Ziekenhuis), Dominiek Claes (HBVL), Kurt Meers (Made in Limburg) en Dirk Billion (TV Limburg).
Felicitaties aan alle genomineerden
Naast de winnaars verdienen ook de andere genomineerden lof voor hun sterke inzendingen en bijdragen aan de Limburgse marketing- en communicatiewereld. Cyclis Bike Lease en Visit Limburg waren indrukwekkende finalisten in de categorie Marketingcampagne, terwijl Cegeka en Cyclis ook in de B2B-categorie opvielen. Bij de Persprijs lieten Biesmans Group en Vandersanden zich van hun beste kant zien met innovatieve en maatschappelijke communicatie.
“De kwaliteit van de ingediende dossiers dit jaar was bijzonder hoog. Ik wil alle bedrijven, genomineerden en winnaars feliciteren met hun werk en inzet. Ze bevestigen dat Limburg een broedplaats is voor creatieve en impactvolle marcom-professionals die het ondernemerschap in onze provincie verder doen groeien en bloeien”, besluit Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg.
Meer weten over het netwerk Marcom? Klik hier voor meer info.