De teksten op de website van content agency Smeltpunt zijn betoverend mooi. Elk woord raakt je op een persoonlijk niveau, grijpt je bij het nekvel en doet je verlangen naar meer. Senne Snellings, het brein achter Smeltpunt, schetst zo een levendig beeld van de visie die hij deelt met medevennoot Wout Vanbrabant.
Wout en Senne werken al samen sinds 2020, toen ze beiden nog student waren. Dat bleven ze doen in bijberoep, ook toen Wout in Amsterdam werkte en Senne in Hasselt. “In 2023 hebben we de sprong gewaagd van bijberoep naar hoofdberoep en trokken we in op de Corda Campus”, blikt Senne terug. “In dit ‘dorp van bedrijven’ voelen we ons helemaal thuis. Samen met andere starters zitten we in het incubatorgedeelte. Zo profiteren we volop van de kruisbestuiving hier. Door de vele interne events leren we onze buren goed kennen.”
Pas begonnen en al goed bezig
“We ondersteunen onze klanten op het vlak van content en sociale media. Onze jonge leeftijd is daarbij alleen maar een voordeel. Alles verandert snel, algoritmes wijzigen voortdurend en AI komt elke dag met iets nieuws op de proppen.”
“Ik heb eerst marketing gestudeerd aan de hogeschool PXL en nadien grafisch ontwerp in Brussel en Antwerpen. Wie aan contentcreatie doet, weet inderdaad het best iets af van Photoshop en andere opmaakprogramma’s. Wout heeft hetzelfde gedaan als ik maar dan in omgekeerde volgorde, eerst grafisch ontwerp en dan marketing. Ook als team zijn we perfect complementair. Wout neemt het creatieve werk op zich: foto, video en grafisch ontwerp. De sales, marketing en copywriting zijn meer mijn ding.”
“We focussen op drie pijlers: digitaal, sociaal en emotioneel. Niet dat we voortdurend op het punt staan in tranen uit te barsten, maar wel dat we emotie heel belangrijk vinden in communicatie. Op sociale media zie je vaak hoe vlot bedrijven communiceren over hun producten en diensten, maar van emotie en connectie is er vaak geen sprake. Wij creëren content die op de emotionele triggers van de mensen speelt en daarom veel meer engagement en merkbinding oplevert.”
Mooie toekomst in het vooruitzicht
“Mijn vroegere twee bazen zijn mee in ons verhaal gestapt en ondersteunen ons als klankbord op het vlak van management. Ze hebben hun onderneming opgericht in 2017 en hebben vandaag al 12 medewerkers. Net als zij hebben we de ambitie om te groeien. We kijken ernaar uit om tegen half 2025 onze eerste medewerker toe te voegen en zo verder te groeien. Momenteel focussen we op het realiseren van sterke, creatieve, originele en out-of-the-box projecten die een impact nalaten.”
Netwerken bij Jong Voka
“Zowel Wout als ik proberen elke week twee netwerkevents te doen. Dat is nodig want we zijn nog niet lang bezig en hebben daarom nog geen groot netwerk. Voor ons is het zeker belangrijk om buiten te komen en met mensen te babbelen. Klanten ronselen via Jong Voka is niet ons doel, wel laten weten dat we bestaan. En dat begint vrij goed te lukken.”
Meer info?
smeltpunt.be