Overslaan en naar de inhoud gaan
  • Nieuws
  • Medewerker in de kijker: Lara Kinet & Wendy Nelissen

Medewerker in de kijker: Lara Kinet & Wendy Nelissen

  • 27/08/2024

Welkom bij ‘Spotlight’, waar we de schijnwerpers richten op de mensen die het kloppende hart vormen van Limburgse bedrijven. In deze rubriek gaan we in gesprek met de mensen achter de schermen, de medewerkers die dag in dag uit bijdragen aan het succes en de groei van hun organisaties. Deze maand: Lara Kinet van Tribù en Wendy Nelissen van ITZU Talent Recruitment.

Lara Kinet, Interior Designer bij Tribù

Waarom ben je bij Tribù aan de slag gegaan?
In 2006 zette ik als jobstudent mijn eerste stap bij Tribù. Ook na mijn studies bleef ik aan de slag in dit hechte familiebedrijf. Na enkele tussenstappen bij andere werkgevers kwam ik in 2022 opnieuw naar het vertrouwde nest. Als Interior Designer kan ik me op creatief vlak volop uitleven.

Wat maakt jouw job zo uitdagend?
Ik hou van de variatie in mijn job. Zo ben ik verantwoordelijk voor de zogenaamde ‘furniture layouts’ – meubel­opstellingen – voor onze showroom in Bilzen en Los Angeles en bij dealers op aanvraag. Contacten met buitenlandse partners vind ik erg inspirerend. Ook voor de inrichting van onze conceptstores zijn de creatieve uitdagingen groot. Samen met mijn collega’s zet ik hier graag mee mijn schouders onder.

Wat vind je belangrijk in een team?
Wat ik bij Tribù erg apprecieer, is de samenhorigheid en transparante bedrijfscultuur. Vaak zitten we op dezelfde golflengte over specifieke projecten, en als er al eens meningsverschillen zijn, spreken we die snel uit. Bij een familiebedrijf als Tribù staan oprechtheid, vertrouwen en hulpvaardigheid hoog op de agenda.

Wat doe je om de balans tussen werk en privé te bewaren?
Binnen Tribù wordt volop geïnvesteerd in interne processen om ons werk zo vlot en efficiënt mogelijk te maken. Via onder meer heldere retroplanningen, automatiseringsprojecten en persoonlijke afstemmingsvergaderingen – zogenaamde learnings – blijft mijn takenpakket werkbaar. En dankzij thuiswerk en een deeltijds arbeidsregime kan ik ook extra aandacht besteden aan mijn gezin. Fysiek stoom aflaten doe ik met pilates en bootcamp.

Wat is jouw mooiste ervaring tot nu toe bij Tribù?
Ik denk spontaan aan twee momenten. De opening van onze showroom in Milaan, wat toch wel een mijlpaal was in de geschiedenis van Tribù. En onze teambuildingreis in januari 2023 naar Lapland. Een unieke en onvergetelijke ervaring!

 

Koen De Cock, CEO, Tribù

Wat maakt de bedrijfscultuur van Tribù zo uniek?

  • Tribù is een tribe, een groep sterke individuen met dezelfde waarden en normen, die samenwerken aan een gemeenschappelijk doel: van Tribù een global lovebrand maken.

  • We stimuleren elkaar om elke keer opnieuw net dat stapje verder te gaan voor onze klanten.

  • Medewerkers krijgen de ruimte om professioneel te groeien.

Welke drie professionele kwaliteiten moet volgens jou een goede medewerker bij Tribù zeker hebben?

  • Passie voor design, voor Tribù en voor je job op een positieve manier uitstralen naar anderen en naar elkaar.

  • Respect, niemand voelt zichzelf meer en we zijn er voor elkaar.

  • Een sterk verantwoordelijkheidsgevoel voor je job en het gemeenschappelijke doel.
     


Wendy Nelissen, Back Office Director bij ITZU Talent Recruitment

Waarom werk je graag bij ITZU Talent Recruitment?
ITZU Talent Recruitment is een werkgever die medewerkers veel vrijheid en professionele kansen geeft. De rode draad in onze bedrijfscultuur is denken in sterktes en geloven dat elk individu over unieke talenten beschikt. Dit merk je goed op de werkvloer, met leuke en energieke collega’s die de handen uit de mouwen (durven) steken.

Wat is jouw mooiste ervaring tot nu toe bij ITZU Talent Recruitment?
Ik werk inmiddels al 16 jaar bij ITZU en het is een unieke ervaring om samen met het bedrijf mee te groeien. Ons managementteam is geweldig en we hebben al veel leuke momenten samen beleefd. We werken hard, maar er is ook altijd tijd voor ontspanning. Er zijn al zoveel mooie herinneringen gemaakt en ik hoop dat er nog vele zullen volgen.

Wat doe je om de balans tussen werk en privé te bewaren?
Twee jaar geleden ontdekte ik Aerial Yoga (hangmat­yoga) en sindsdien ben ik er helemaal aan verknocht. Inmiddels geef ik ook zelf les. Daarnaast trek ik graag de natuur in, ben ik creatief bezig en geniet ik van qualitytime met mijn zoon.

Waar sta je op professioneel vlak binnen vijf of tien jaar?
Dan werk ik hier 21 jaar en zal de Backoffice-afdeling verder zijn gegroeid. Ik hoop dan een nóg sterkere afdeling te hebben met meer medewerkers en met meer automatisatie en digitalisering.

Wat is jouw sterkste professionele eigenschap?
Organisatie en structuur zijn voor mij essentieel. Ik vind het belangrijk om een kader te bieden waarin anderen zich kunnen ontplooien en groeien. In een groeiende onderneming is het cruciaal om structuur te hebben en te bieden. 
 

Toby Wauters , COO bij ITZU Talent Recruitment

Welke inspanningen doet ITZU Talent Recruitment om talent aan te trekken en aan boord te houden?

  • Zelfontplooiing wordt heel hard gestimuleerd.

  • We stellen dynamische en complementaire teams samen, waardoor een goede teamspirit ontstaat.

  • Ondernemerschap zit in het DNA van het bedrijf, waardoor iedereen de ‘goesting’ krijgt om mee te werken aan hetzelfde doel.

Welke drie professionele kwaliteiten moet volgens jou een goede medewerker bij ITZU Talent Recruitment zeker hebben?

  • Autonoom en teamgericht kunnen werken.

  • Negativiteit past niet bij ons: wij geloven dat mensen met een positieve mindset beter presteren en zichzelf beter ontwikkelen.

  • Goed communiceren, verantwoordelijkheidsgevoel en zelfvertrouwen.

Contactpersoon

Kristien Put

Coördinator Bedrijvig Limburg

Verhoog je zichtbaarheid

Met onze mediapartnerships kan je intekenen op diverse communicatiepakketten en jaardeals. Zo bereik je een enorm lezerspubliek van ervaren en beginnende ondernemers en geïnteresseerden allerhande.

word jij onze mediapartner?

Artikel uit publicatie