Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 01/09/2023

Laura Van Wijmeersch stuurt als COO van de snelgroeiende TRIXXO Group alle algemene diensten aan. Het is de bedoeling om de omzet van het voorbije jaar – 390 miljoen euro maar liefst – te verdubbelen tegen 2025. Samen met de directie en haar team zal Laura alles strategisch klaarstomen om die groei ook operationeel aan te kunnen. Van een uitdaging gesproken. 

“Ik werk als COO voor alle diensten die zowel voor het uitzendkantoor als het dienstenchequebedrijf werken, ik denk aan Legal, Facility, Marketing, HR, Recruitment ...”, legt Laura uit. “Verder zit ik samen met zaakvoerder Luc Jeurissen in het bestuur en daar buigen we ons over het beleidsmatige werk. Onze zaakvoerder is trouwens een ondernemer in hart en nieren. Ziet hij een opportuniteit, dan springt hij er meteen op. Vandaar dat we ondertussen kunnen spreken van de TRIXXO Group. Wel zijn de uitzendarbeid voor bedrijven en de huishoudhulpen voor particulieren onze twee grootste poten en is onze uitzendactiviteit ook in Nederland sterk aan het groeien.”
 

Laura Van Wijmeersch, TRIXXO
Laura Van Wijmeersch, TRIXXO


Snel groeien = veel aanwervingen

“Om onze groei in goede banen te leiden, hebben we permanent nieuwe mensen nodig. Op dit ogenblik hebben we 51 vacatures voor jobs bij TRIXXO zelf, op het hoofdkantoor, voor de dienstenchequekantoren en de uitzendkantoren verspreid over heel België. Daarnaast zijn er de openstaande vacatures voor huishoudhulpen en uitzendkrachten, van bouw tot logistiek, over bediendestatuten tot student, alles hebben wij in huis”, lacht Laura. “Werknemers vinden voor onszelf en de bedrijven blijft onze corebusiness waar we ons dagelijks voor inzetten.”

“In ieder geval moet de match met TRIXXO er zijn. Nieuwe werknemers moeten dat ‘groen-zwarte bloed’ van ons hebben, snel en dynamisch kunnen schakelen en zich vooral voor lange tijd bij ons willen engageren. Anders kunnen we onze groei niet in goede banen leiden.” 

De TRIXXO-uitstraling doet veel

“Ook op het vlak van uitzendkrachten hebben we een permanente instroom van kandidaten. Dat heeft wellicht te maken met het warme TRIXXO-gevoel dat we uitstralen. Zo geven we onze medewerkers af en toe een extraatje. Via Ekivita kunnen ze allerhande goederen en diensten kopen met korting. We belonen onze medewerkers ook regelmatig met tickets voor een voorstelling in de TRIXXO Arena of Vorst Nationaal. Wie zo’n leuke ervaring meemaakt, praat daar op een positieve manier over met zijn netwerk en die mond-tot-mondreclame doet wonderen.”

Overtuigde partner van Voka

“Onze zaakvoerder gelooft echt in Voka en ook ik ben overtuigd van de vele voordelen. Onze samenwerking met Voka doet in ieder geval wonderen voor onze branding. Zo bieden we de TRIXXO Arena aan voor events en de TRIXXO Lounge mogen we gebruiken via ons partnership. En wie aanwezig is, komt in contact met onze naam. Voka willen we nog lang aan ons binden. TRIXXO ambieert 100 jaar te worden en zo’n langdurige samenwerking willen we ook halen met Voka”, lacht Laura. 

“Netwerken heeft alleen maar voordelen. Als ondernemer kan je enorm veel voor elkaar betekenen, veel sneller schakelen, meteen de informatie of de snelle oplossing krijgen die je nodig hebt. Deze week nog zat ik met Voka samen voor een gesprek over de uitdagingen op het vlak van facturatie in een snelgroeiend bedrijf als het onze. Een tijdje samen sparren leverde me meteen een aantal goede tips op, een paar telefoonnummers en ik kon weer verder. Vind ik fantastisch.”

Contactpersoon

Laurens Kuijpers

Coördinator Jong Voka Limburg

Verhoog je zichtbaarheid

Met onze mediapartnerships kan je intekenen op diverse communicatiepakketten en jaardeals. Zo bereik je een enorm lezerspubliek van ervaren en beginnende ondernemers en geïnteresseerden allerhande.

word jij onze mediapartner?

Artikel uit publicatie