Een ondernemer moet van alle markten thuis zijn, maar dat is haast een onmogelijke opdracht. Daarom geven we met dit LAB de eigenaar-ondernemer de kans om zich te verdiepen in de wereld van de digitale marketing. We stomen je klaar om zelf te kunnen sparren met je interne of externe marketingafdeling. Je krijgt in dit LAB de handvaten mee om je digitale marketing te optimaliseren.
Doelgroep
Eigenaars-Ondernemers die zich willen verdiepen in digitale marketing.
Programma
Sessie 1 – Website onder de loep
- Waar dient je website voor?
- Welke inhoud zet je op je website?
- Welke inhoud zet je achter de schermen?
Sessie 2 – Lokale aanwezigheid online versterken
- Hoe komt een klant online tot bij jou?
- Online zichtbaarheid
- SEO basics
Sessie 3 – E-mailmarketing en online adverteren
- E-mail versturen werkt dat nog?
- Werken met e-mailplatforms
- Hoe “spammy” zijn je e-mails?
- Online adverteren en opvolgen of achtervolgen?
- Werken met advertenties
Sessie 4 – Social media: waar en hoe moet ik aanwezig zijn?
- Facebook – Instagram – LinkedIn - …
- Welke kanalen zijn voor jouw bedrijf relevant?
- Hoe vaak en wat posten?
Docent:
Herman Maes (Intracto, Universiteit Hasselt)
Als eigenaar-ondernemer sta jij voor specifieke uitdagingen en dat vraagt om een bijzondere aanpak
Zit jouw bedrijf in de opstartfase of ben je al een gevestigde waarde? Een extra klankbord is geen overbodige luxe. Wij adviseren je graag over de aanpak en oplossing van je problemen, maar staan je ook met veel enthousiasme bij in het waarmaken van je dromen.
Aantal opleidingsuren: 12 uren
Erkenningsnummer KMO-portefeuille: DV.O105507
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.