Overslaan en naar de inhoud gaan

Via sociale media kan je veel bereiken, maar hoe zorg je ervoor dat je content niet verdwijnt in de massa? Een goed doordacht socialmediaplan kan je helpen om er écht tussenuit te springen.

Hoe haal je resultaten op socials?

Consistente resultaten boeken op social media doe je niet door 'zomaar wat te proberen'. Leuke TikTok-trends, een toffe foto op Instagram of een sporadische Facebookpost zijn niet voldoende om je bedrijf in de kijker te zetten. Toch is dat zo'n 70% van de ondernemingen vandaag nog doet. Maar jij niet, toch? In deze tweedaagse training leer je een effectief socialmediaplan op te maken dat je strategie ondersteunt. 

Een eerste tip voor effectieve content op socials? Begin met de waarom. Want eens je weet waarom je bepaalde content deelt met je doelgroep, genereer je 30% meer engagement met je posts! Leer in twee opleidingsdagen hoe je je tijd en budget optimaal inzet voor de beste resultaten, hoe je een goeie content- en publicatieplanning opmaakt, en hoe je het meeste engagement en impact creëert bij je doelgroep!

Inschrijven

Programma

Sessie 1
19 mei

De basis van je socialmediaplan

  • Introductie
  • Het contentframework ontwikkeld door The House of Marketing
  • Diagnose: waar sta je nu?
  • Contentstrategie: waarom, wat en hoe?
  • Key take aways en huiswerk: pas het framework toe op je eigen bedrijf
Sessie 2
26 mei

Van strategie naar planning

  • Hoe maak je een redactionele kalender die werkt?
  • Contentkalender: tools, templates en hoe je deze invult
  • Tips en best practices om je planning consistent en succesvol te houden
  • Oefening: creëer je eigen content- en publicatiekalender

 

Onze expert

The House of Marketing is ijzersterk in strategisch onderbouwde social media. Ze helpen jouw onderneming met hun frameworks om een planning en content te maken die échte resultaten oplevert. 

Voor wie?

Marketeers en businessleaders die consistent meer impact willen maken met hun socialmedia-inspanningen, en op zoek zijn naar een strategie. 

Ook interessant

Nog meer marketing? Neem een kijkje in het aanbod! 

Contactpersoon

Chloe Verlinden

Coördinator opleidingen en lerende netwerken

Wanneer

Prijs

Leden: €475 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €700 (excl. 21% btw)

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.
Kmo-portefeuille van toepassing, zie voorwaarden.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 12 mei. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: Opleiding hoe maak je een socialmediaplan op
Datum inschrijving: 19 mei 2025
Projectbedrag: €475 voor leden, €700 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 6
Thema: Beroepsspecifieke competenties

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Contactpersoon

Chloe Verlinden

Coördinator opleidingen en lerende netwerken

Wanneer

Prijs

Leden: €475 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €700 (excl. 21% btw)

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.
Kmo-portefeuille van toepassing, zie voorwaarden.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 12 mei. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: Opleiding hoe maak je een socialmediaplan op
Datum inschrijving: 19 mei 2025
Projectbedrag: €475 voor leden, €700 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 6
Thema: Beroepsspecifieke competenties

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Customer Collective
Deloitte Voka Antwerpen-Waasland
De Ridder
Econopolis
facilicom
GSJ Advocaten
ING
Logo Mensura
Recrewtment
Logo SD Worx
logo Tormans
Vleemo - Antwerp Port Epic