Innovatie is geen luxe, maar een must voor elke onderneming. Maar hoe begin je nu aan product- of merkinnovaties? Deze opleiding helpt je naar een haalbaar stappenplan voor commercieel succes.
Haalbare innovatie: hoe doe je dat?
Innovatie is een hefboom voor de groei van jouw kmo. 72% van de bedrijven die innoveren ziet een merkbaar verschil in omzet, en drie kwart versterkt er z'n concurrentiepositie mee. Maar 'innoveren', hoe begin je daar nu mee? Het is eigenlijk niet zo complex als het misschien lijkt. Deze opleiding richt zich concreet op product- en merkinnovaties die haalbaar zijn in jouw kmo.
Welke types van productinnovatie zijn er? Hoe pak je een slimme merkinnovatie aan? Welke strategie zit er achter zo'n vernieuwing? We bekijken de opportuniteiten voor je groei en concurrentievoordeel, ontdekken praktische bedrijfscases van kmo's die je al voorgingen, én werken aan een actieplan om concreet mee aan de slag te gaan. Let's start to innovate!
Wat mag je verwachten?
Dit komt in de training aan bod:
- Bedrijfscases van kmo's die groei hebben gerealiseerd dankzij innovatie
- Soorten innovaties die haalbaar zijn voor jouw bedrijf
- Je huidige situatie en opportuniteiten voor groei in kaart
- Nodige concepten voor product- en merkinnovatie
- Korte- en langetermijnactiepunten om mee aan de slag te gaan
Onze expert
Mathias Schaubroeck is mede-oprichter van innovatiebureau Equals Three. Al meer dan 12 jaar begeleidt hij kmo's in hun bedrijfsstrategie, ontwikkeling en branding. Zeggen Loop Earplugs of Barbecook je iets? Geslaagde innovatie, toch!
Voor wie?
Zaakvoerders en decision makers van productgedreven bedrijven en merken die hun onderneming willen doen groeien met de kracht van innovatie.
Ook interessant
Nog meer innoveren? Ontdek de rest van het aanbod.

AI voor kmo's: van inzicht naar echte innovatie

AI Connect: matchmaking tussen AI-innovatie & jouw business (GRATIS)
