Overslaan en naar de inhoud gaan

Kiezen tussen accelereren of excelleren? Met Accelero doe je het allebei. Met een team van gelijkgestemde ondernemers werk je naar een minimale groei van 20% per jaar. 

Snel groeien, dat doe je zo

Van pittige strategische beslissingen tot een gezonde cashflow of de juiste mensen vinden: groeien is fantastisch, maar aartsmoeilijk. Als snelgroeiende ondernemer spot jij ongetwijfeld tal van kansen om je heen. Maar hoe zet je ze om naar concrete doelstellingen en... resultaten? Accelero helpt je niet alleen die groeispurt te halen, we doen het samen op een duurzame en strategische manier.

Een jaar lang werk je met je Accelero-groep op je belangrijkste speerpunten: kapitaal, kennis, internationalisering, leiderschap, organisatie, talent, ... Dankzij de combinatie van de expertise in de groep en ondersteuning van je Accelero-coaches, bouw je zo gericht aan je onderneming. Het resultaat? Een sterk framework om je groei te realiseren.

Maak kennis

Wie neemt deel aan Accelero?

Onze groep bestaat uit maximaal 10 eigenaar-ondernemers, CEO's, en managers met beslissingsautonomie van snelgroeiende bedrijven die:

  • Ambitie en potentieel hebben voor een minimale groei van 20% per jaar (omzet en/of tewerkstelling);
  • En/of een huidige omzet van minimaal €1 miljoen behalen;
  • En/of minstens 10 medewerkers in dienst hebben.
  • Met een open houding en vast engagement ervaring willen uitwisselen rond strategie, groei & schaalbaarheid

Programma 2025

Kick-off
15 en 16 mei

Kick-off

Tijdens de kick-off leg je samen met de groep de rest van het programma inhoudelijk vast. Je kiest de accenten van de groepssessies en zet alles in de startblokken voor een succesvol traject. 

Programma tweedaagse

  • Kennismaking & noden capteren
  • Inhoudelijke sessie: jouw rol als ondernemer in een groeibedrijf
  • Testimonial van alumnus Accelero
  • Inhoudelijke sessie: business strategy volgens OGSM

Waar? Hotel Yust (Coveliersstraat 6, 2600 Antwerpen)
Wanneer? 15 mei, 10.00 uur tot 16 mei, 18.00 uur (met overnachting)

Collectieve sessies
mei 2025 - april 2026
 

Playing to win Framework

Tijdens de collectieve sessies werken we rond de kernvragen van het Playing to win Framework (A.G. Lafley & R.L. Martin). Die helpen jou je winnende strategie scherp te zetten. Deze collectieve sessies worden begeleid door externe sprekers voor een helder kader.

Programma collectieve sessies

  1. Wat is je win-aspiratie?
    Wat wil je bereiken en wat betekent winnen voor jou? Je bekijkt je missie en visie, maakt een winnende SWOT-analyse en stelt ambitieuze KPI's. 
     
  2. Wat is je speelveld? 
    In welke markten, segmenten, regio's of kanalen ga je actief zijn? Tijd om je speelveld in the matrix te gieten: je product-klantmatrix, winstportfoliotabel, Ansoffmatrix, vergelijking met concurrentie, en je klantwaardematrix komen aan bod.
     
  3. Hoe ga je winnen?
    Wat is je concurrentievoordeel en hoe differentieer je? Van value proposition, prijszetting, klantentevredenheidsonderzoek en salesprocessen, tot je doelgroepbepaling, klantsegmentatie, branding en GTM-strategie.
     
  4. Welke capaciteiten heb je nodig?
    De kerncompetenties in je onderneming moeten natuurlijk juist zitten. We kijken naar competenties, verantwoordelijkheden en organisatievormen met tools als het people model canvas, general expectation profiles en template-rollen. 
     
  5. Welke managementsystemen zijn nodig?
    Ondersteun je strategie met de juiste structuren, processen en meetinstrumenten. Je leert hoe je een sterkt managementteam samenstelt, werkt aan je organisatiestructuur en tekent je plannen uit met het target operation model. 

Data en locaties leggen we vast tijdens de kick-off.

Peer to peer sessies

Dankzij inzichten en feedback uit de groep boek je exponentieel vooruitgang. Courante topics voor deze onderlinge ervaringsuitwisseling? 

  • Organisatiestructuren
  • Financiële gezondheid en schaalbaarheid / financiële managementsystemen in snelgroeiende bedrijven, groeikapitaal
  • Ownership stimuleren bij werknemers
  • Partnerships & internationalisatie

Data en locaties leggen we vast tijdens de kick-off.

Individuele coachings

Je valt tijdens het traject ook terug op je Accelero-coaches. Met 8 individuele coachingmomenten speel je kort op de bal bij vragen en uitdagingen. 

Hoe ziet dat eruit?

  • Halve dag, ongeveer maandelijks, vanaf juni
  • Voorbereidend huiswerk
  • Een verslag van je coaching in sterke bullets
  • Bouwt voort op het 'Playing to win'-framework

Data leggen we vast doorheen het jaar. 

Slotsessie

Aan het eind van je Accelero-traject pitch je over je groei en vooruitgang, zowel in groep als individueel. Je stelt je toekomstplannen scherp. 

En we eindigen met een groepsactiviteit om in schoonheid af te sluiten! 

Datum en locatie leggen we later vast.

Word jij ook Accelero-groeier?

Plan rechtstreeks iets in de agenda van coach Margit en ontdek of Accelero iets voor jou is. 

Schrijf je helemaal overtuigd in via de oranje knop? Dan wordt je deelname bevestigd na een intakegesprek.

Tot snel!

 

Contactpersoon

Margit Wuyts

Adviseur groeibedrijven

Wanneer

Prijs

Leden: €3.950 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €4.740 (excl. 21% btw)

Dit tarief is mogelijk dankzij de steun van VLAIO.

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.

 

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 8 mei. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich eventueel, in overleg met de coördinator, door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Contactpersoon

Margit Wuyts

Adviseur groeibedrijven

Wanneer

Prijs

Leden: €3.950 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €4.740 (excl. 21% btw)

Dit tarief is mogelijk dankzij de steun van VLAIO.

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.

 

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 8 mei. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich eventueel, in overleg met de coördinator, door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Customer Collective
Deloitte Voka Antwerpen-Waasland
De Ridder
Econopolis
facilicom
GSJ Advocaten
ING
Logo Mensura
Recrewtment
Logo SD Worx
logo Tormans
Vleemo - Antwerp Port Epic