Skip to main content
  • Home
  • Activiteiten
  • Update personeelszaken - vanaf september 2019 - Locatie: Lommel
Personeelsbeleid

Update personeelszaken - vanaf september 2019 - Locatie: Lommel

Gebalde infosessies op maat gemaakt voor KMO’s m.b.t. sociaaljuridische en fiscale onderwerpen.

Het ondernemingshoofd van een KMO met personeel is niet alleen een bedrijfsleider. Naast het toezicht houden op de groei en de continuïteit van zijn bedrijf, treedt hij eveneens op als werkgever. En een werkgever heeft te maken met personeelszaken. In Vlaanderen doet de KMO voor de loonadministratie en de loonberekening beroep op een externe partner, het sociaal secretariaat. Maar daarmee heeft de werkgever nog niet altijd een pasklaar antwoord op de vele vragen waarmee hij te maken heeft bij de tewerkstelling van medewerkers.

Zo kunnen medewerkers concrete vragen hebben over toegelaten afwezigheden, hun vakantiegeldberekening, rechten op sociaal abonnement enz. En de werkgever zit ook met allerlei vragen over aanwerven, ontslag, vervanging van een medewerker, verloningsbeleid, de impact van nieuwe sociale wetgeving enz. Maar die vragen blijven veelal onbeantwoord omdat de bedrijfsleider in de eerste plaats de onderneming draaiende moet houden. Hij zou er zich wel eens willen in verdiepen, maar het mag niet te veel tijd en geld kosten.

Daarom willen wij je tijdens een gebalde infosessie informeren over de meest actuele toestand inzake personeelszaken.

Tijdens deze infosessies komen alle aspecten van personeelsbeleid aan bod. In het eerste luik wordt telkens ingespeeld op de sociaaljuridische actualiteiten. In een tweede luik komen op vraag van de deelnemers onderwerpen over personeel aan bod. Zo werden volgende topics al eens behandeld: flexibel werken in een KMO, loonoptimalisatie, loonbeleid, nieuwe overurenregeling, scholingsbeding, rechtspraak tijdskrediet, ...

De belangrijkste troef van deze "Update personeelszaken" is dat alle onderwerpen steeds in functie van de KMO worden toegelicht. Aangezien de deelnemende werkgevers enkel KMO-werkgevers zijn, hoeven we dus geen aandacht te besteden aan typische personeelsaangelegenheden uit grote ondernemingen. In de praktijk merken we dat onze zalen vooral gevuld zijn met de mensen die de personeelszaken opvolgen samen met hun andere activiteiten.

Rik Vaes, kantoordirecteur KMO Overpelt van SD WORX en Mieke Celis, juridisch adviseur van SD WORX.

We voorzien gastsprekers zodat we ook getuigenissen uit de praktijk kunnen aanbieden. Daarnaast hechten we belang aan het interactieve karakter van de sessies. Door de uitwisseling van wederzijdse ervaringen en de nuttige contacten met andere KMO'ers ben je zeker van het grote terugverdieneffect van deze investering.

Michèle Martens, +32 11 56 02 51, michele.martens@voka.be

Opmerking

Je kan op elk ogenblik intekenen op deze sessies. Indien je verhinderd bent, mag je steeds een vervanger afvaardigen.

 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Contactpersoon

Michèle Martens

Coördinator Kameracademie

Adres

Noordlink
Louis Pasteurstraat 21
3920 Lommel

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 320,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 410,00 excl. BTW 

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Hulp nodig?

Painting with light
ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo