Stel je aanmaning correct en klantvriendelijk op
Onbetaalde facturen blijven een permanente zorg in het bedrijfsleven, zeker in crisistijd. De redenen waarom een klant laat betaalt, zijn zeer divers: financiële problemen, moedwil, klachten, eigen betaaltermijn, … Correct reageren op al deze ‘argumenten’ is niet altijd evident.
Tijdens deze opleiding schetsen we het belang van goed betaalgedrag en nadien gaan we op een zeer praktijkgerichte manier aan de slag. We verpakken het financiële doel in een commercieel, klantvriendelijk kleedje. Gevolg: jouw klant betaalt én wil klant blijven. Vaak realiseert hij nog meer omzet dan voordien.
Inhoud
De geschreven aanmaning
- Taal
- Vorm
- Stijl
- Inhoud
Toepassen van marketingprincipes op de aanmaning
Nudgingprincipes
“Ideale rappelbrief” voor jou.
Aanpassing van jouw eigen brieven
Didactische aanpak
Het wordt een interactieve training waarbij we diverse policies en werkwijzen bespreken. De combinatie van theorie en praktijk met eenvoudige handvaten zodat de inhoud zeker blijft plakken.
Praktisch
- De sessie gaat klassikaal door in ons kantoor te Geel, Kleinhoefstraat 9.
- Het onthaal start vanaf 13u15.
Doelgroep
Iedereen die begaan is met correct betaalgedrag van klanten
Jouw expert
Marleen Miechielsen - Triple A talent Academy (AAATac)
Marleen Miechielsen startte haar carrière in op de verkoopafdeling bij Graydon Belgium (toen nog Dongelmans International) in 1988. Nadien werd zij verantwoordelijk voor het incassokantoor. Daar heeft ze de praktijk geleerd van het debiteurenbeheer. Vanuit de ervaring die zij daarbij opbouwde, is zij gegroeid tot een gewaardeerd consultant/ trainer.
Aanvankelijk was haar vakgebied enkel het creditmanagement maar later bekwaamde ze zich ook in communicatietrainingen in de meest brede zin van het woord. Ook timemanagement is voor haar heel belangrijk.
Ze is auteur van diverse boeken over debiteurenbeheer.
Interesse in de andere sessies van dit traject?
Bespaar en schrijf je in voor het gehele traject of kies voor één of meerdere van de vier sessies:
- Dinsdag 29 april: Effectief debiteurenbeheer
- Dinsdag 20 mei: Debiteurenbeheer: klanten in nood
- Dinsdag 3 juni: Telefonisch debiteurenbeheer
Telkens van 13.30u tot 17.00u
Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.