Wil jij jezelf en je bedrijf overtuigend in de kijker zetten? In deze opleiding leer je via drie pijlers hoe je duidelijke informatie kunt overbrengen en interesse kunt wekken. Of het nu gaat om cold calling, mailing of klantbezoeken: na deze training weet je hoe je interesse opwekt en potentiële klanten overtuigt om een intakegesprek te plannen.
Ontdek de kracht van succesvol prospecteren en positioneer jezelf voor zakelijk succes. In deze training duik je diep in de strategieën en tactieken die je prospectievaardigheden optimaliseren. Of je nu een ervaren professional bent die nieuwe marktkansen wil aanboren, een ondernemer die zijn klantenbestand wil uitbreiden, of een beginnende verkoper die wil uitblinken in het genereren van leads, deze training biedt je praktische inzichten en bewezen methoden die direct toepasbaar zijn in je dagelijkse werk.
Je leert hoe je jezelf en je bedrijf effectief kunt presenteren, zowel telefonisch, via e-mail als tijdens persoonlijke klantbezoeken. Je ontdekt hoe je op een authentieke en overtuigende manier interesse wekt bij potentiële klanten, zonder te pushen, maar met de juiste balans tussen professionaliteit en persoonlijkheid. Dankzij gerichte oefeningen pas je de geleerde theorie direct toe, zodat je jouw prospectievaardigheden snel kunt verbeteren en echte resultaten boekt.
Wat heb je geleerd na deze opleiding?
- Zichzelf kort voorstellen in voordelen.
- Hoe je begint aan koude prospectie.
- Durven van gesprekspartner te wisselen tijdens het netwerken.
Doelgroep en voorkennis
Salesverantwoordelijken
Communicatieverantwoordelijken
Moderne ondernemers
Online marketeers
Bedrijfsleiders
Iedereen die regelmatig (koud) moet prospecteren, afspraken moet maken en nieuwe klanten moet vinden, maar daarbij moeilijkheden ondervindt of dat liever uitstelt.
Er is geen voorkennis vereist voor deze opleiding.
- Effectieve Prospecting Strategieën:
- Identificeren van ideale doelgroepen en niches.
- Het ontwikkelen van een doordachte prospectieaanpak.
- Impactvolle Communicatie:
- Creëren van overtuigende boodschappen die prospects aanspreken.
- Het belang van luistervaardigheden bij het begrijpen van behoeften.
- Relatieopbouw en Netwerken:
- Bouwen van duurzame relaties met potentiële klanten.
- Effectief gebruikmaken van netwerkevenementen en digitale platforms.
- Omgaan met Bezwaren en Afwijzing:
- Het overwinnen van obstakels en het omzetten van negatieve reacties.
- Het aanpassen van je benadering op basis van feedback.
Op verschillende vlakken kon Serge mij dingen bijleren dewelke ik nu dagelijks toepas bij mijn klanten met succes. Koude prospectie is niet gemakkelijk maar dankzij de tips van Serge is het verkopen aan nieuwe klanten makkelijker en professioneler geworden.
Jouw docent
Maak kennis met Serge Dal Bosco, eigenaar van opleidingsbureau Life Kompas.
Serge heeft meer dan 30 jaar ervaring in sales, communicatie en management. Hij heeft drie bedrijven opgericht, marketing en sales onderwezen in avondscholen en 17 jaar trainingen verzorgd binnen de banksector. Sinds 2015 leidt hij zijn eigen opleidingsbureau, waar hij vaak gevraagd wordt door organisaties zoals VOKA om zijn praktijkgerichte expertise te delen.