Twee kanten van dezelfde medaille: sales en marketing zijn samen essentieel voor het succes van je organisatie. En dat heeft Plato ook begrepen: je vindt er alle inspiratie voor een geïntegreerde sales- & marketingaanpak dankzij gelijkgestemde zaakvoerders en managers.
Brainpicking met zaakvoerders en managers
Plato is al zo'n 35 jaar ons populairste lerende netwerk. En dat is logisch, want het vertrekt vanuit de noden en expertise van jouw collega-ondernemers en management in kmo's. Een jaar lang maken zij jouw vaste klankbord uit, waar je je uitdagingen en ambities mee bespreekt. Dit Plato-traject richt zich specifiek op sales & marketing in B2B-context. Van salesstrategieën tot marketingplannen en een geïntegreerde werking tussen de twee: dankzij Plato neem je een voorsprong.
Waarom dat zo effectief is? Je leert recht uit de praktijk dankzij interactieve en praktische sessies met gelijkgestemde managers en zaakvoerders. Externe sprekers bieden een toepasbaar kader, zodat je meteen met de tips aan de slag kan. En de kers op de taart is een geëngageerd mentorteam dat jou het hele Plato-jaar begeleidt. Klaar voor Plato? Schrijf in via de oranje knop!
Plato Sales & Marketing 2025
De thema's staan al in de steigers voor elke sessie. Hoe ze concreet worden ingevuld? Dat bepaal je samen met de groep tijdens de kick-off. Wij voorzien de nodige expert-sprekers per topic.
Kick-off 21 mei 2025 | Kennismaking en finetunen van het programma: wat zijn jouw specifieke noden en hoe vertalen we ze in de volgende sessies? |
Sessie 2 21 mei 2025 | Profilering in sales & marketing |
Sessie 3 4 juni 2025 | Value proposition (VP) & ideal customer profile (ICP) |
Sessie 4 3 september 2025 | Customer journey |
Sessie 5 15 oktober 2025 | Aan de slag met je sales- & marketingplan |
Sessie 6 19 november 2025 | |
Sessie 7 17 december 2025 | AI in de praktijk |
Sessie 8 7 januari 2026 | Social media en de LinkedIn Sales Navigator |
Sessie 9 4 februari 2026 | Salestechnieken |
Sessie 10 4 maart 2026 | Intervisie |
Locatie: de sessies gaan waar mogelijk door bij een deelnemend bedrijf. De locatie voor de kick-off leggen we binnenkort vast.
Mentorteam
Naast de expertise van je collega-deelnemers en de externe sprekers, krijg je heel wat inzichten mee van een ervaren mentorteam. Hans Smellinckx en Marc Verlinden nemen deze groep onder hun vleugels.
Hans Smellinckx (Markies) is strategisch marketingexpert met diepgaande ervaring in branding, digitale transformatie en innovatie. Hij helpt bedrijven om impactvolle marketingstrategieën te ontwikkelen die zorgen voor groei, merkversterking en duurzame klantrelaties. | |
Marc Verlinden (Sales met inzicht) is salesexpert. Hij heeft een scherp inzicht in het bouwen van succesvolle verkoopstrategieën. Met een focus op klantgerichtheid en resultaat helpt hij bedrijven hun verkoopdoelen te behalen en langdurige klantrelaties op te bouwen. |
Deelnemen aan Plato?
Plato Sales & Marketing is er voor zaakvoerders, sales- en marketingverantwoordelijken van kmo's in B2B-context, vanaf 10 medewerkers.
Opgelet: je inschrijving is nog niet definitief. De samenstelling van een Plato-groep gebeurt met veel aandacht. We vermijden concurrerende bedrijven in dezelfde groep, tenzij vooraf besproken. Om uitwisseling optimaal te laten verlopen, vullen we de Plato-groep met zo divers mogelijke bedrijven.
Na je inschrijving via de oranje knop, neemt coördinator Evy contact met je op. Na een intake wordt je deelname gefinaliseerd!