Overslaan en naar de inhoud gaan
  • Online

HR: Nu is het aan u!

Phygi-wat? Phygi-hoe?

Het eerste hr-congres dat u vanuit uw zetel kan volgen. In onze coronaproof livestudio nodigen we experts uit om hun licht te werpen op hr-thema’s die de afgelopen maanden bovenaan de agenda kwamen te staan. Dankzij de livestream maakt het niet uit van waar u ons volgt, want via de chat en Q&A bent u nog steeds dichtbij.

Ontdek het volledige programma!

 

HR als opleider | 09.15 - 09.55 uur

Is de coronacrisis ook een kenniscrisis? Heel wat bedrijven gooiden hun werkwijze om tijdens de coronacrisis. Dat zorgde ervoor dat het personeel in sneltempo moest omgeschoold worden.

Tijdens onze bar-talk getuigt Facilicom over de impact van het virus en hoe de medewerkers de nieuwe manier van werken aanpakken. Nadien vertelt Guy Van Neck, founder van MobieTrain, in zijn keynote welke omwentelingen hij verwacht in de opleidingswereld.
Experts Ans De Vos en Sylvie Bracqué bespreken in het zetelpanel hun visie op de rol van hr als opleider.

Dieter FransooEen onzichtbaar virus beïnvloedt ook het werk van professionele schoonmakers. Nieuwe procedures, producten en vragen: hoe leid je je mensen opnieuw op? Dieter Fransoo, recruitment manager bij Facilicom, blikt terug.

Diederik Van NotenDiederik Van Noten, hr-directeur van ziekenhuisgroep ZNA, getuigt hoe reskilling en interne mobiliteit plots realiteit werden op de ziekenhuisvloer.

Guy Van NeckGuy Van Neck is founder van MobieTrain. Hij belicht de toekomst van opleiden en hoe de coronacrisis die beïnvloed heeft.

Sylvie BracquéSylvie Bracqué is hr-consultant met een brede expertise in haar vak. Haar mening en inzichten verdedigt ze vanuit ons zetelpanel.

Ans De VosAns De Vos is doctor, professor en onderzoeker aan AMS en één van de spilfiguren in het relanceplan na Corona. Haar doel: duurzame loopbanen creëren voor het individu, de organisatie, en de maatschappij. Leesvoer van haar hand: ‘Loopbanen in beweging’.

 

HR als engagement manager | 09.55 - 10.35 uur

Afstandswerken: ieder voor zich? Afstandswerken vraagt meer dan ooit een cultuur van vertrouwen. Verandert de bedrijfscultuur in tijden van afstand? Hoe bewaart u betrokkenheid bij uw medewerkers en hoe flexibel springt u om met de werkorganisatie?

Peter s’Jongers, CEO van Protime, trapt het thema af met een keynote over een cultuur van vertrouwen. Tijdens de bar-talk belichten twee best practice-bedrijven hun aanpak als engagement manager. Bij Multimedium zet Frank Van den Bogerd in op de betrokkenheid van zijn mensen. Jef Hermans, CEO van Portmade, vertelt hoe thuiswerk een weg vond in zijn onderneming. Experts Ans De Vos en Sylvie Bracqué belichten vanuit onze zetel tot slot de rol van hr in een cultuur van betrokkenheid.

Peter s'JongersPeter s’Jongers staat als founder van hr-dienstverlener Protime aan het roer van een ‘Great Place to Work’ met 300 medewerkers. In zijn boek ‘Trots’ heeft hij het over de cruciale rol van bedrijfscultuur en engagement in uw organisatie.

Frank Van den BogerdFrank Van den Bogerd, zaakvoerder bij Multimedium, geeft mee hoe hij in tijden van afstandswerk zijn open bedrijfscultuur behoudt.

Jef HermansBij Portmade was thuiswerk ondenkbaar. CEO Jef Hermans gooide tijdens de crisis echter het roer om en getuigt aan onze bar over de ommezwaai. 

Sylvie BracquéSylvie Bracqué is hr-consultant met een brede expertise in haar vak. Haar mening en inzichten verdedigt ze vanuit ons zetelpanel.

Ans De VosAns De Vos is doctor, professor en onderzoeker aan AMS en een van de spilfiguren in het relanceplan na corona. Haar doel: duurzame loopbanen creëren voor het individu, de organisatie en de maatschappij. Leesvoer van haar hand: ‘Loopbanen in beweging’.

 

HR als wellbeing officer | 10.45 - 11.25 uur

Zijn we onze weerbaarheid kwijt? Wat doet een lockdown met het welzijn van uw medewerkers? Verwachten we een golf van burn-outs, of net niet?

Aan onze bar vertellen Diederik Van Noten, hr-directeur bij ZNA, en Ludo Verstraete, hr-directeur bij uitvaartverzekeraar DELA, over de impact van de coronacrisis op hun medewerkers. Nadien becommentarieert Ralf Caers, professor HRM, in een zetelgesprek met onze moderator de getuigenissen van onze ondernemers vanuit het perspectief van wellbeing en werkbaarheid.

Dorien KnaepsWeinig sectoren kenden een hogere werkdruk dan de zorg. Dorien Knaeps, hr business partner bij ZNA, vertelt over het programma dat zij uitrolden om het welzijn van hun mensen te monitoren.

Ludo VerstraeteLudo Verstraete zet als hr-directeur bij uitvaartverzekeraar DELA het wellbeing van zijn mensen elke dag op de agenda. Daarnaast deelt hij zijn hr-expertise als spreker en schrijver.

Ralf CaersProf. dr. Ralf Caers deelt zijn expertise in hr-management. Zijn stokpaardje is wellbeing en werkbaarheid. In dat licht schreef hij in 2019 ook het boek ‘Aan het roer van NV mezelf’ en is hij een veelgevraagd spreker en columnist.

 

HR als toekomststrateeg | 11.35 - 12.15 uur

Is de 'war for talent' gestreden? Stevenen we af op een 35-urenweek? Wordt thuiswerk het nieuwe normaal? Welke trends kunnen we verwachten voor de toekomst?

Professor arbeidseconomie Stijn Baert (UGent) en Andreas Pfeffer, oprichter van Recrewtment, bekijken met ons zetelpanel de toekomst van de arbeidsmarkt. Trendwatcher Tom Palmaerts zal nadien met een hr-bril naar de toekomst kijken tijdens onze laatste keynote. Hij belicht de belangrijkste trends die we de komende tijd mogen verwachten. Tijdens de nabeschouwing bespreken we welke nieuwe rollen blijven bestaan voor hr. Ons zetelpanel blikt terug op de opvallendste inzichten.

Stijn BaertProfessor arbeidseconomie Stijn Baert is een van de sleutelfiguren van het relanceplan. In ons panel belicht hij zijn verwachtingen voor onze arbeidsmarkt.

Andreas PfefferAndreas Pfeffer is oprichter van Recrewtment en combineert zijn hr-kennis met een passie voor innovatie en AI. Hij vervoegt ons arbeidsmarktpanel.

Tom PalmaertsTom Palmaerts is trendwatcher, keynotespreker en managing partner bij Trendwolves. Ook hr-verantwoordelijken daagt hij graag uit met zijn blik op de toekomst. ‘Ready or not’, vraag hij zich af in zijn laatste boek.

Wanneer

Prijs

Als lid betaalt u 185 euro (excl. 21 % btw)
Als niet-lid betaalt u 275 euro (excl. 21 % btw).

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 16 juni 2020. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.
 

Gelieve uw aanvraag bij kmo-portefeuille in te dienen uiterlijk 14 kalenderdagen na de start van de opleiding.
 
Recupereer een deel van uw opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van het congres gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien u beroep doet op de kmo-portefeuille, dient u nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
 
Benodigde informatie kmo-portefeuille:
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: datum start opleiding
Projectbedrag: €185 voor leden, €275 voor niet-leden (btw dient rechtstreeks aan ons betaald te worden)
Aantal opleidingsuren: 3

Heeft u nog vragen? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren: 03 232 22 19 of pr.aw@voka.be.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Wanneer

Prijs

Als lid betaalt u 185 euro (excl. 21 % btw)
Als niet-lid betaalt u 275 euro (excl. 21 % btw).

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 16 juni 2020. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.
 

Gelieve uw aanvraag bij kmo-portefeuille in te dienen uiterlijk 14 kalenderdagen na de start van de opleiding.
 
Recupereer een deel van uw opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van het congres gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien u beroep doet op de kmo-portefeuille, dient u nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
 
Benodigde informatie kmo-portefeuille:
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: datum start opleiding
Projectbedrag: €185 voor leden, €275 voor niet-leden (btw dient rechtstreeks aan ons betaald te worden)
Aantal opleidingsuren: 3

Heeft u nog vragen? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren: 03 232 22 19 of pr.aw@voka.be.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?