Als expert van je product of service weet je als geen ander wat de klant nodig heeft en daar werk je op dag in dag uit. Maar op vandaag is excellent zijn in wat je biedt niet voldoende, je wordt ook beoordeeld en afgerekend op hoe je je product of service tot bij je klanten brengt met je medewerkers, processen en systemen. Transformeer klanten tot fans!
Deze dagopleiding reikt je inzichten en manieren van aanpak aan over hoe je je organisatie klantgericht(er) maakt en hoe je iedereen meekrijgt in het samen werken op CX (customer experience) zonder interne efficiëntie te verliezen.
Programma
- Bepalen van je klantenvisie en -strategie in lijn met je huidige strategie;
- Wat je wil bereiken concretiseren aan de hand van klantbeloftes en gewenst medewerkersgedrag;
- Aftoetsen van wat belangrijk is door te luisteren naar de klant op de juiste manier;
- Actieplannen plotten op basis van de klantenreis structuur;
- Actieplannen managen met klantgerichte KPI’s;
- Hoe iedereen meekrijgen naar een klantgerichte cultuur.
Wat neem je mee na deze dag?
- Je krijgt inzichten over wat je al goed doet en wat nog beter kan;
- Je leert van voorbeelden uit andere organisaties;
- Je krijgt een helder overzicht van essentiële do's en don'ts, geïnspireerd op best practices;
- Je eindigt met een plan van aanpak rond welke hand-on acties je kan opstarten, zonder veel investeringen;
- Je ontvangt een syllabus met denkkaders en oefeningen die je met je team kan opnemen en uitwerken.
Doelgroep
Zaakvoerders, leidinggevenden, salesmanagers, commerciële verantwoordelijken met de bevoegdheid om klantgerichte strategie of actie- en veranderplan op te stellen en te implementeren.
Expert
Els Dhaeze is een gecertificeerde expert op het gebied van strategie, klantbeleving (CX) en verandering. Met 20 jaar ervaring als directeur in internationale organisaties en meer dan 10 jaar begeleiding van bedrijven in diverse sectoren, helpt ze bij het ontwikkelen van klantgerichte strategieën, processen en culturen.