Online marketing voor optimaal rendement
Wil je meer zichtbaarheid, klanten of sollicitanten? In 5 dagen bespreken we de belangrijkste onderdelen van online marketing, en hoe je deze onderdelen optimaal laat samenwerken om je doelen te bereiken. Je krijgt praktische tips om efficiënter te werken en het rendement van je marketing te vergroten. We werken met een kleine groep en voorzien veel ruimte voor oefeningen, interactie en feedback.
What's in it for me?
Deze opleiding is ontwikkeld voor bestuurders en (junior) marketeers die snel een grondig overzicht van online marketing willen, en efficiënt aan de slag willen gaan. Deelnemers krijgen veel ruimte om vragen te stellen, en oefeningen om de theorie in de praktijk te brengen.
Deze opleiding is geïnspireerd op basis van praktijkervaring. We wisselen theorie, praktische tips en oefeningen af om tijdens de cursus meteen de eerste stappen te zetten voor de online marketing van je bedrijf.
Ontdek de inhoud van de 5 marketing classes en alumnidag
In deze basismodule staan we stil bij je positionering, doelen, doelgroepen en aanbod. We bespreken ook de rol van je website, content marketing, sociale media en advertenties in je marketing, en hoe je deze onderdelen optimaal laat samenwerken voor meer rendement.
Inhoud
- Je stelt je doelen en doelgroepen scherp. Dit maakt je marketing sterker.
- Je krijgt snel een overzicht van de belangrijkste componenten en aspecten van online marketing: je website, content marketing, SEO, CRO, sociale media, advertenties, marketing automation, analysetools en meer.
- Je leert hoe je alle componenten optimaal laat samenwerken voor meer resultaat.
- Je leert hoe je fouten vermijdt en in minder tijd meer rendement behaalt.
- Je kunt de voorstellen van externe leveranciers (webdesigners, advertentiespecialisten, sociale mediaspecialisten…) kritisch analyseren.
In deze module bespreken we de ingrediënten van een sterke website, hoe je je website optimaliseert voor online zoekmachines zoals Google en Bing (SEO), en hoe je marketing automation inzet voor meer bezoekers, leads, klanten, sollicitanten en fans.
Inhoud
- Je krijgt een overzicht van alle onderdelen waaruit een goede website bestaat.
- Je krijgt een stappenplan om snel en efficiënt een goede website te (laten) maken.
- Je leert hoe je meer en betere bezoekers naar je website kunt leiden (SEO).
- Je leert hoe je het aantal conversies op je website kunt optimaliseren (CRO).
- Je leert hoe je onbekende bezoekers transformeert in tevreden klanten.
- Je leert hoe je je website actief inzet in je salesproces.
- Je leert hoe je de prestaties van je website kunt analyseren en verbeteren.
In deze module leer je hoe je sterke teksten schrijft voor je website, sociale media en advertenties. Je krijgt ook praktische tips om betere foto’s en video’s te maken, en je content marketing te plannen zodat je meer rendement krijgt in minder tijd.
Inhoud
- Je leert hoe je een duidelijke content marketingstrategie uitwerkt.
- Je leert hoe je een sterke publicatiekalender maakt die je doelen optimaal ondersteunt.
- Je krijgt een overzicht van de verschillende soorten content die je kan maken om je doelgroepen in specifieke stappen van hun customer journey te bedienen.
- Je krijgt tips om sneller teksten, foto’s en video’s te maken.
- Je leer hoe je meer rendement uit je content marketing haalt.
In deze module krijg je tips & tricks om LinkedIn, Facebook en Instagram in te zetten voor personal branding, employer branding en de algemene marketing van je bedrijf. We brainstormen ook over ideeën voor jouw bedrijf waarmee je meteen aan de slag kan.
Inhoud
- Je leert hoe je sociale media gebruikt om met je doelgroepen te connecteren.
- Je leert hoe je meer rendement behaalt door rekening te houden met algoritmes.
- Je krijgt praktische tips om je sociale media (strategie) meteen te verbeteren.
In deze module bespreken we hoe je Google Ads en advertenties op LinkedIn, Facebook en Instagram kunt inzetten om je naamsbekendheid en zichtbaarheid te vergroten, meer bezoekers en leads te krijgen en meer te verkopen. We geven inspiratie en tips voor je eerste advertenties.
Inhoud
- Je krijgt kennis over de inrichting, werking en optimalisatie van online advertenties.
- We bespreken verschillende mogelijkheden en geven tips per kanaal.
- Je gaat zelf aan de slag om advertenties voor je organisatie voor te bereiden.
Reflecteer samen met andere deelnemers over het traject dat je hebt doorlopen na afloop van je deelname aan de Marketing Classes. Laat je tijdens een interactief intervisiemoment begeleiden door onze expert om opgedane kennis, vanuit je professionele werkveld, uit te wisselen en toekomstige drempels / valkuilen verder te identificeren.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor bestuurders en (junior) marketeers die snel een grondig overzicht van online marketing willen krijgen, en efficiënt aan de slag willen gaan.
Er is geen voorkennis van (online) marketing vereist.
Jouw expert
Christophe Van Bael - Lincelot
Christophe is oprichter van Lincelot (°2011), het online marketingbureau uit Edegem. Samen met zijn collega’s biedt hij ondersteuning aan kmo’s in België en Nederland met strategisch marketingadvies, praktische marketingondersteuning (webdesign, SEO, sociale media, advertenties, marketing automation, copywriting, foto- en videoshoots) en marketingopleidingen.
Hij was ook enkele jaren marketingdocent aan de AP Hogeschool Antwerpen, en begeleidt elke dag bedrijven in hun zoektocht naar meer zichtbaarheid, klanten en sollicitanten. Christophe krijgt energie wanneer zijn klanten en cursisten inzichten en zin krijgen om met hun marketing aan de slag te gaan.
Interesse?
We bieden je graag enkele mogelijkheden aan:
1 - Schrijf je in voor het gehele traject
2 - Kies voor één of meerdere van de 5 classes en de alumnidag:
- Marketing class: De fundamenten van online marketing
- Donderdag 27 februari (Mechelen)
- Marketing class: Webstrategie: Bouw, Optimaliseer & Automatiseer
- Donderdag 27 maart (Geel)
- Marketing class: Content marketing: de brandstof voor je online marketing
- Donderdag 24 april (Mechelen)
- Marketing class: Social media mastery: bouw jouw merk en bedrijf
- Donderdag 22 mei (Mechelen)
- Marketing class: Adverteren met impact: naamsbekendheid, bezoekers en leads
- Donderdag 19 juni (Geel)
- Marketing class: Alumnidag
- Donderdag 25 september (Geel)
Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.