Hoe zorg je ervoor dat je boodschap écht blijft hangen? Hoe maak je van twijfelende klanten overtuigde kopers? Met de opleiding 'Neuromarketing Essentials: Impact maken met psychologie' leer je hoe je psychologie en beïnvloedingstechnieken slim toepast in je marketing en sales. Geen moeilijke theorieën, maar praktische inzichten en Vlaamse voorbeelden die je meteen kan inzetten om je overtuigingskracht te versterken.
Het programma
In deze sessie krijg je een introductie in psychologie en denkfouten. Vanuit de kennis over hoe ons brein werkt, bespreken we verschillende tools (hardware en software) die een hulpmiddel kunnen zijn in het beter overtuigen van je doelgroep.
Het eerste deel van de verschillende overtuigingstechnieken. Vanuit een wetenschappelijke basis (sociale psychologie) analyseren we de verschillende communicatiekanalen en onderzoeken hoe het beter kan. Naast de vele voorbeelden worden er ook enkele oefening gemaakt zodat je na de sessies concreet aan de slag kan.
Het tweede deel van de overtuigingstechnieken gaat over de processing fluency.
We bespreken verschillende technieken om acties makkelijker te maken of makkelijker te doen lijken. Opnieuw komen heel veel voorbeelden aan bod en zetten we alles om in de praktijk door middel van oefeningen.
Naast de gebruikelijke samenvatting van het volledige traject wordt ook gefocust op de verschillende triggers en call to actions die je kan aanbieden. Het is het laatste hoofdstuk dat een succesvolle overtuigingsstrategie maakt. We bekijken niet alleen wat we kunnen leren uit de kleurenpsychologie, we focussen ook onbewuste patronen die kunnen helpen.
Wat levert deze opleiding je op?
- Meer overtuigingskracht
- Leer psychologische principes kennen die je boodschap onweerstaanbaar maken.
- Effectievere marketing
- Gebruik nudging en beïnvloedingstechnieken om je doelgroep makkelijker tot actie aan te zetten.
- Direct toepasbare technieken
- Geen abstracte theorie, maar praktische tips die je meteen kan gebruiken in je communicatie en sales.
- Klantvriendelijke aanpak
- Maak het je klanten makkelijker om “ja” te zeggen door drempels te verlagen en helder te communiceren.
Voor wie?
- Zaakvoerders
- Salesverantwoordelijken
- Marketing- of communicatieverantwoordelijken
Jouw expert
Robin Vets heeft een achtergrond in grafisch ontwerp en visuele cultuur, en focust zich binnen communicatiebureau Exposure op de toepassing van psychologie binnen communicatie en design. Naast art direction specialiseert ze zich in (re)brandings, communicatiestrategieën en gebruik van psychologische technieken zoals nudging en neuromarketing.