Ontdek de essentiële bouwstenen van online marketing
In deze basismodule staan we stil bij je positionering, doelen, doelgroepen en aanbod. We bespreken ook de rol van je website, content marketing, sociale media en advertenties in je marketing, en hoe je deze onderdelen optimaal laat samenwerken voor meer rendement.
Programma
Je krijgt een framework van online marketing dat we in de volgende modules verder zullen bespreken. De focus ligt op informatieoverdracht maar er wordt ook veel tijd voorzien om vragen te stellen. We voorzien ook oefeningen om de theorie toe te passen in de praktijk en je eigen marketing meteen sterker te maken.
Inhoud
- Je stelt je doelen en doelgroepen scherp. Dit maakt je marketing sterker.
- Je krijgt snel een overzicht van de belangrijkste componenten en aspecten van online marketing: je website, content marketing, SEO, CRO, sociale media, advertenties, marketing automation, analysetools en meer.
- Je leert hoe je alle componenten optimaal laat samenwerken voor meer resultaat.
- Je leert hoe je fouten vermijdt en in minder tijd meer rendement behaalt.
- Je kunt de voorstellen van externe leveranciers (webdesigners, advertentiespecialisten, sociale mediaspecialisten…) kritisch analyseren.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor bestuurders en (junior) marketeers die snel een grondig overzicht van online marketing willen, en efficiënt aan de slag willen gaan.
Er is geen voorkennis van (online) marketing vereist.
Jouw expert
Christophe Van Bael - Lincelot
Christophe is oprichter van Lincelot (°2011), het online marketingbureau uit Edegem. Samen met zijn collega’s biedt hij ondersteuning aan kmo’s in België en Nederland met strategisch marketingadvies, praktische marketingondersteuning (webdesign, SEO, sociale media, advertenties, marketing automation, copywriting, foto- en videoshoots) en marketingopleidingen.
Hij was ook enkele jaren marketingdocent aan de AP Hogeschool Antwerpen, en begeleidt elke dag bedrijven in hun zoektocht naar meer zichtbaarheid, klanten en sollicitanten. Christophe krijgt energie wanneer zijn klanten en cursisten inzichten en zin krijgen om met hun marketing aan de slag te gaan.
Interesse in de andere Marketing classes?
We bieden je graag enkele mogelijkheden aan:
1 - Schrijf je in voor het gehele traject
2 - Kies voor één of meerdere van de volgende classes:
- Marketing class: Webstrategie: Bouw, Optimaliseer & Automatiseer
- Donderdag 27 maart (Geel)
- Marketing class: Content marketing: de brandstof voor je online marketing
- Donderdag 24 april (Mechelen)
- Marketing class: Social media mastery: bouw jouw merk en bedrijf
- Donderdag 22 mei (Mechelen)
- Marketing class: Adverteren met impact: naamsbekendheid, bezoekers en leads
- Donderdag 19 juni (Geel)
- Marketing class: Alumnidag
- Donderdag 25 september (Geel)
Telkens van 9.00u tot 17.00u
Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.