Wist je dat je er simpele technieken uit de psychologie bestaan waarmee je je overtuigingskracht verhoogt en meer verkocht krijgt? Reinout Van Zandycke legt je met concrete tips en inzichten en heel veel Vlaamse voorbeelden uit de neuromarketing uit hoe je psychologie, marketing en data-inzichten in je voordeel kan laten uitdraaien.
Communiceer sterker met neuromarketing
Psychologisch verkopen: verhoog je overtuigingskracht door een opleiding in overtuigen en beïnvloeding. Aan de hand van technieken uit de neuromarketing en nudging verhoog je de effectiviteit van je marketing en sales. Je krijgt tientallen technieken die wetenschappelijk en psychologisch onderbouwd zijn om sterker te communiceren. Geen ingewikkelde theorieën, maar wel concrete tips en inzichten met heel veel Vlaamse voorbeelden.
- 15 maart: inleiding in de beïnvloedingspsychologie
- 22 maart: motivatie verhogen
- 29 maart: gebruiksvriendelijkheid
- 5 april: trigger en actie
Trainer
Reinout Van Zandycke specialiseerde zich de afgelopen 10 jaar in overtuigingstechnieken en beïnvloeding. Hij combineert psychologische principes met nieuwe marketingtechnieken. De basis van marketing combineren met psychologie en data-inzichten is volgens hem een garantie op succes. Reinout is auteur en een veel gevraagd spreker over zaken als neuromarketing, nudging en overtuigingskracht. Zijn inspiratie haalt hij voornamelijk uit Amerika, maar dit weet hij zeer concreet te maken door meer dan 500 Vlaamse voorbeelden.

Sessie 1: 15 maart - Inleiding in de beïnvloedingspsychologie en tools voor bedrijven en kmo's
In deze sessie geven wij een introductie in psychologie en denkfouten. Vanuit de kennis over hoe ons brein werkt, bespreken we verschillende tools (hardware en software) die een hulpmiddel kunnen zijn in het beter overtuigen van je doelgroep.
Sessie 2: 22 maart -Overtuigingstechnieken: motivatie verhogen
Het eerste deel van de verschillende overtuigingstechnieken.
Vanuit een wetenschappelijke basis (sociale psychologie) analyseren we de verschillende communicatiekanalen en onderzoeken hoe het beter kan.
Naast de vele voorbeelden worden er ook enkele oefening gemaakt zodat je na de sessies concreet aan de slag kan.
Sessie 3: 29 maart - Overtuigingstechnieken: gebruiksvriendelijkheid
Het tweede deel van de overtuigingstechnieken gaat over de processing fluency.
We bespreken verschillende technieken om acties makkelijker te maken of makkelijker te doen lijken.
Opnieuw komen heel veel voorbeelden aan bod en zetten we alles om in de praktijk door middel van oefeningen.
Sessie 4: 5 april - Overtuigingstechnieken: trigger en actie
Naast de gebruikelijke samenvatting van het volledige traject wordt ook gefocust op de verschillende triggers en call to actions die je kan aanbieden.
Het is het laatste hoofdstuk dat een succesvolle overtuigingsstrategie maakt. We bekijken niet alleen wat we kunnen leren uit de kleurenpsychologie, we focussen ook onbewuste patronen die kunnen helpen.
Doelgroep
Deze sessies zijn perfect voor zaakvoerders van kmo’s of sales- en marketingverantwoordelijken. Voorkennis is niet nodig aangezien alles laagdrempelig en begrijpbaar wordt uitgelegd met veel voorbeelden.
Meer info bij
