Overslaan en naar de inhoud gaan

Ondernemen over de landsgrenzen heen brengt ook internationale tewerkstelling met zich mee. Essentieel voor je verdere groei, maar natuurlijk met specifieke uitdagingen. In deze opleiding leer je alles over de belangrijkste aandachtspunten voor internationale hr. 

Wie internationaal actief is, kent ze ongetwijfeld: de moeilijkheden van tewerkstelling in het buitenland. Specifieke fiscaliteit, verschillende juridische regels en wisselende sociale zekerheid maken het voor een onderneming geen makkelijke hr-puzzel.

Deze opleiding zet in op relevante praktijkvoorbeelden en trends die voor jouw bedrijf van toepassing zijn. Experts brengen je daarnaast helemaal up-to-date met recente wijzigingen. Je leert ook van collega-deelnemers aan de sessies: dankzij ervaringsuitwisseling in een vertrouwelijk kader steek je veel op van elkaars best practices. 

In drie sessies diepen de experts van SD Worx samen met jou de belangrijkste thema's uit voor internationale HR.

Programma

Sessie 1
8 oktober

Tewerkstelling van buitenlandse werknemers in België

  • Waar hou je rekening mee als je buitenlandse werknemers in dienst wil nemen?
  • Aanwerven van werknemers met Europese vs. niet-Europese nationaliteit
  • Voor wie heb ik een werkvergunning nodig?
  • Diverse categorieën: o.a. hooggeschoolde werknemers, knelpuntberoepen …
  • Hoe verloopt de aanvraagprocedure?
  • Wat met de loon- en arbeidsvoorwaarden, sociale zekerheid en belastingen?
  • Juridische gevolgen van thuiswerk
  • Risico's van buitenlandse onderaannemers 
Sessie 2
15 oktober

Tewerkstelling van werknemers in het buitenland - arbeidsvoorwaarden & sociale zekerheid

  • Tijdelijke versus gelijktijdige tewerkstelling
  • Waar betaal je sociale bijdragen? 
  • Hoe stel je de arbeidsovereenkomst op?
  • Belangrijkste aandachtspunten tussen België, Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
Sessie 3
22 oktober

Tewerkstelling van buitenlandse werknemers in België en werknemers in het buitenland - belastingen

  • Buitenlandse werknemers / onderzoekers in België: bijzonder belastingregime
  • Belgische werknemers in het buitenland: tijdelijk en gelijktijdige tewerkstelling, gesplitste taxatie 
  • Opstart van een buitenlandse payroll

 

Voor wie?

Geschikt voor hr-managers en hr-medewerkers van grotere kmo’s en multinationals. Om de groepsinteractie optimaal te houden, kunnen maximaal 25 bedrijven deelnemen.

Toegankelijkheid

Heb je nood aan specifieke assistentie of kunnen we dit event toegankelijker voor je maken? Stuur je opmerking mee bij je inschrijving en we bekijken in samenspraak de mogelijkheden. 

Ook interessant

Contactpersoon

Laurence Menten

Coördinator Internationale Dienstverlening

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Leden: €850 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €1350 (excl. 21% btw)

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 2 oktober. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op Kmo-portefeuille | VLAIO. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.

Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: 8 oktober 2024
Projectbedrag: €850lid, €1350 niet-lid
Aantal opleidingsuren: 9
Thema: personeelsmanagement

Privacy
Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Contactpersoon

Laurence Menten

Coördinator Internationale Dienstverlening

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Leden: €850 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €1350 (excl. 21% btw)

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 2 oktober. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op Kmo-portefeuille | VLAIO. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.

Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: 8 oktober 2024
Projectbedrag: €850lid, €1350 niet-lid
Aantal opleidingsuren: 9
Thema: personeelsmanagement

Privacy
Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.