Overslaan en naar de inhoud gaan
Map

Handelsmissie Öresund, zuid – Zweden & oost – Denemarken

De Kamers van Koophandel in de Euregio Maas – Rijn en LIOF zullen van 26 – 29 mei 2024, een handelsmissie organiseren naar de Öresund regio, Zuid-Zweden (Malmö/Lund) en Oost–Denemarken (Copenhagen), in samenwerking met het bureau Market Link Scandinavia AB uit Malmö.

Waarom Öresund?

Een gebied met 4,4 miljoen inwoners , genoemd naar de Öresund Bridge ( tussen Copenhagen en Malmö ), met 12 universiteiten en vele innovatieve hubs en research centers . En sterke sectoren als health care/ life sciences, ICT, environmental technology, renewable energy industry, food industry, high-tech systems and materials. Doch ook andere sectoren zijn kansrijk. De markt is volwassen en vele producten en diensten zijn in principe aanwezig. Het is dan ook van belang met een onderscheidend product/dienst de markt te betreden.  

Wat biedt u deze reis?

  • Een individueel programma met afspraken met potentiële partners of afnemers

  • In en aantal dagen meer inzicht in de kansen voor uw bedrijf in Zweden en Denemarken

  • Indien relevant , contacten met Zweedse /Deense overheden / overheidsinstellingen en Ambassades

  • Kennismaking en ervaringsuitwisseling met andere deelnemers

  • Efficiency, een ervaren bureau introduceert uw bedrijf bij Zweedse en Deense bedrijven en peilt de interesse voor uw product of dienst en plant gesprekken in met geïnteresseerden. U bespaart veel tijd aan acquisitie, voorbereiding en promotie

Een op maat gemaakt matchmaking programma

Na aanmelding ontvangt u een intakeformulier en vindt er een persoonlijk (digitaal) intakegesprek plaats, waarbij uw bedrijf, producten/diensten en uw wensen voor de markt in kaart worden gebracht. Dit is ook het moment van go/no go voor deelname aan de missie. Het dan opgestelde zakenprofiel vormt de basis voor de zoekopdracht. We traceren en selecteren interessante en geïnteresseerde gesprekspartners voor u en uw bedrijf (in de vorm van agenten, distributeurs, leveranciers, klanten of importeurs). Deze worden aan u voorgelegd.

Uw bedrijf wordt in de Zweedse respectievelijk de Deense taal geïntroduceerd bij potentiële gesprekspartners. Met geïnteresseerde bedrijven/organisaties wordt er een afspraak ingepland, bij voorkeur op hun locatie. Alles gaat in nauwe samenwerking met u, en wordt optimaal voorbereid zodat u zich volledig kunt richten op uw gesprek met potentiële samenwerkingspartners. Het overzicht van afspraken ontvangt u uiteraard voor vertrek. 

  • Eind februari/begin maart 2024, (digitaal) intakegesprek, go/no go

  • Zondag 26 mei 2024: Dag 1 missie:

    • Vooravond aankomst Malmö (eigen vervoer of vlucht Copenhagen en trein Malmö)

    • Welkom & briefing en inleiding over het zakendoen in Denemarken en Zweden. Met aansluitend gezamenlijk diner.

  • Maandag 27 mei 2024: Dag 2 missie

    • Collectieve introductie van de Öresund regio, vervolgens individuele afspraken in de Öresund regio 

  • Dinsdag 28 mei 2024: Dag 3 missie

    • Individuele afspraken in de Öresund regio 

  • Woensdag 29 mei 2024: Dag 4 missie

    • Individuele afspraken, receptie ambassade Nederland i.s.m. België en Duitsland in Copenhagen

    • Vervolgens terugreis

De organisatie ligt in handen van de Kamers van Koophandel in de Euregio Maas – Rijn en LIOF. Uitvoerder is het bureau Market Link Scandinavië AB uit Malmö. Market Link Scandinavië AB bestaat sinds 1985 en heeft tot op heden meer dan 2200 bedrijven geassisteerd bij het opstarten van (export)activiteiten in Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland.

De investering voor deze handelsmissie bedraagt 3.200 euro, exclusief uw reis- en verblijfkosten. Het maximale aantal deelnemers bedraagt 15.

Aanmelden

U kunt zich aanmelden via onderstaand aanmeldformulier.

Download hier jouw aanmeldformulier

Wens je meer informatie?

De heer Ardy Assink, Kamer van Koophandel Euregio Maas – Rijn: Tel. 0626 520 988 of E-mail. info@euregiochambers.eu  
Mevrouw Astrid van Hirtum, adviseur internationalisatie, Voka - Kamer van Koophandel Limburg: Tel. +32 495 62 57 25 of E-mail. astrid.vanhirtum@voka.be

In samenwerking met

Contactpersoon

Astrid Van Hirtum

Adviseur internationalisatie

Wanneer

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.