Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft 365, zowat het meestgebruikte systeem in professionele setting. Maar de kans is groot dat ook jij maar een fractie van de mogelijkheden benut. Deze driedelige opleiding maakt je écht wegwijs in Outlook, Teams en OneNote! 

Efficiënter werken en makkelijker samenwerken? Een goede kennis van de belangrijkste Microsoft-tools kan je daarbij helpen. Met Outlook als meestgebruikte e-mailtool, Teams als krachtigste communicatie-app en OneNote als handige duizendpoot voor al je notities, heb je alles binnen handbereik voor een efficiënte werkdag. 

Karin Lidby (Learnia) ken alle ins & outs van Microsoft 365. Zij helpt je de bekendste tools optimaal in te zetten voor je dagelijkse takenpakket. Drie halve dagen, drie verschillende applicaties. Hieronder ontdek je het volledige programma. 

Programma

Sessie 1 
26 november

Module 1: Outlook

Taken en afspraken beheren, communicatie stroomlijnen en je planning bewaken.

  • Efficiënte communicatie: Hoe (en wanneer) stel je heldere mails op?
  • Hoe ziet jouw mailbox eruit? Werkbalken aanpassen, zichtbare info toevoegen of verwijderen
  • Dagelijks beheer van je inbox: Methodes om de orde te bewaren zoals automatische regels en snelle stappen, junkmail en mailtemplates
  • Je agenda beheren: Hoe plan je afspraken en, en wat met taken? Hoe maak je het onderscheid tussen je privé en professionele agenda? Hoe is je agenda opgebouwd? En hoe hou je alles overzichtelijk?
  • Taken beheren: De gevaren van je inbox als takenlijst, prioriteitenbeheer, wederkerende taken inplannen en handige functionaliteiten
  • Mappenstrucuur: Toegangen voor collega's, toegangen tot andere mappen, je eigen structuur beheren en het archief gebruiken
  • Snel info terugvinden: hoe organiseer je je Outlook?
Sessie 2
2 december

Module 2: Teams

Snelle communicatie, handig en sychroon samenwerken, alles op één plek.

  • Kennismaking met Teams: kanalen organiseren als aanvulling op je organisatie
  • Privégesprekken: je beschikbaarheid, een-op-een-chats en (video)gesprekken starten, extra mensen toevoegen en contacten beheren
  • Vergaderingen: plannen, accepteren en koppelen met je Outlook-agenda
  • Groepsgesprekken: correct starten, deelnemen aan een lopend gesprek, mensen vermelden of uitnodigen, "netiquette" (hou je kanaal overzichtelijk) en andere do's & don'ts
  • Gesprekken terugvinden: zoekopdrachten en bladwijzers
  • Samenwerken in bestanden: bestanden delen, erin samenwerken en over praten, SharePoint vs. de tab 'Bestanden', zoeken en terugvinden
Sessie 3
4 december

Module 3: OneNote

Notities maken tijdens vergaderingen, brainstormen met jezelf en andere toepassingen.

  • Aan de slag: artikels in notities toevoegen, gegevens opslaan, ondersteuning met OneNote Help en Office Online
  • Notities en lay-out: een opslagstructuur creëren, notities toevoegen, lay-outs kiezen, speciale content toevoegen en opmaaktools gebruiken
  • Bewerken en reorganiseren: verplaatsen, groeperen en kopiëren, een overzicht opvragen, hernoemen en verwijderen
  • Markering en opzoeken: werken met vlagjes, notities terugvinden en wiki-koppelingen
  • Gegevens markeren: pagina's met briefhoofden, afbeeldingen, lijsten
  • Notities delen: via mail, printen, online samenwerken of Sharepoint/OneDrive
  • Integratie met Office 365: importeer of kopieer uit Word, Excel, PowerPoint en Outlook

 

Voor wie?

Elke professional die met een basiskennis van Microsoft 365 efficiënt wil (samen)werken. 

Ook interessant

Logo digitalis en Europese Unie

Contactpersoon

Chloe Verlinden

Coördinator opleidingen en lerende netwerken

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Leden: €660 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €795 (excl. 21% btw)

Vanaf 2e deelnemer van hetzelfde bedrijf: 10% korting voor de extra deelnemer. 
Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 19 november. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Niet van toepassing voor deze opleiding. 

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Contactpersoon

Chloe Verlinden

Coördinator opleidingen en lerende netwerken

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Leden: €660 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €795 (excl. 21% btw)

Vanaf 2e deelnemer van hetzelfde bedrijf: 10% korting voor de extra deelnemer. 
Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 19 november. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Niet van toepassing voor deze opleiding. 

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.