Overslaan en naar de inhoud gaan

Ben je een facility manager en zoek je een klankbord en/of goede voorbeelden? Heb je het gevoel dat jouw takenpakket steeds uitgebreider en/of complexer wordt? Zoek je naar verbetermogelijkheden en nieuwe oplossingen?  

Gedurende 6 sessies krijgen Facility Managers met dit Lerend netwerk de mogelijkheid om dagelijkse werkervaringen en kennis uit te wisselen met collega’s van andere bedrijven.

Tijdens de eerste sessie maken de deelnemers kennis met elkaar en bepaal je als groep de onderwerpen en data voor de volgende 5 sessies.

Mogelijke onderwerpen die kunnen besproken worden tijdens het lerend netwerk:

  • Kostenbeheer
    • Facility managers worden vaak geconfronteerd met de druk om kosten te beheersen en efficiënt met het budget om te gaan. Dit kan onder meer gaan over operationele kosten, onderhoud, energiegebruik en facilitaire diensten.
  • Technologische integratie
    • Het effectief integreren en beheren van nieuwe technologieën, zoals slimme gebouwsystemen, IoT-apparaten en facilitaire managementsoftware.
  • Duurzaamheid en milieuvraagstukken
    • Het handhaven van duurzaamheidsnormen en het verminderen van de ecologische impact van faciliteiten is een toenemende zorg. Dit omvat energie-efficiëntie, afvalbeheer en het gebruik van milieuvriendelijke materialen.
  • Veiligheid en beveiliging
    • Facility managers moeten zorgen voor een veilige werkomgeving en de beveiliging van faciliteiten waarborgen. Dit omvat brandveiligheid, toegangscontrole, bewaking en noodplanning.
  • Ruimtebeheer en optimalisatie
    • Het effectief beheren van beschikbare ruimte en ervoor zorgen dat deze optimaal wordt benut, kan een uitdaging zijn. Dit omvat kantoorindeling, werkplekken, vergaderruimten en opslagfaciliteiten.
  • Compliance en regelgeving
    • Facility managers moeten op de hoogte blijven van lokale wet- en regelgeving met betrekking tot bouwvoorschriften, gezondheid en veiligheid, milieuvoorschriften, …
  • Flexibel werken en nieuwe werkstijlen
    • Met de opkomst van flexibel werken en nieuwe werkstijlen moeten facility managers inspelen op de behoeften van medewerkers voor een diverse werkplek, waaronder thuiswerken, co-working spaces en flexibele kantoorindelingen.
  • Onderhoudsmanagement
    • Het effectief beheren van onderhoudsactiviteiten om de levensduur van apparatuur en faciliteiten te verlengen, terwijl ook ongeplande uitval wordt geminimaliseerd, is een voortdurende uitdaging.
  • HR & leveranciersbeheer
    • Het managen van personeel en externe leveranciers, incl het waarborgen van de juiste vaardigheden en kwalificaties, kan een complexe taak zijn.
  • Veranderde behoeften en groei van het bedrijf
    • Facility managers moeten flexibel zijn om in te spelen op veranderende behoeften van het bedrijf, of het nu gaat om uitbreiding, consolidatie of veranderingen in de bedrijfsactiviteiten.

De focus ligt enerzijds op het opleidingstraject onder professionele begeleiding van een ervaren expert. Anderzijds op de interactie en ervaringsuitwisseling tussen de deelnemers. Doordat 4 sessies bij de deelnemende bedrijven doorgaan, kan je ook op die manier heel wat nieuwe inzichten en inspiratie opdoen.

Expert Chris Bourgois

Chris Bourgois is een zelfstandig consultant met heel wat ervaring als Productie en Plant Manager. Bij Bekaert stond hij jarenlang in als verantwoordelijke voor alles wat met Facility had te maken. Chris Bourgois heeft een zeer sterke praktische inslag. Hij is een kei in het coachen en mensen naar een hoger niveau te brengen.

Doelgroep

Met dit Lerend netwerk richten we ons op Facility managers met voldoende praktische bedrijfservaring.

 

Contactpersoon

Dieter Jacobs

Jong Ondernemen - Opleidingen - Bedrijfstoekomst & Bestuur

Adres

Voka Box
Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

Voka-leden: 990 euro (excl. btw)

Niet-leden: op aanvraag

Nog geen lid?

Neem contact op met welkom@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt. 

Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen, indien u hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Kies als thema 'Beroepsspecifieke competenties', 24 opleidingsuren. Registreer u nu op www.kmo-portefeuille.be

kmo-portefeuille

 

 

Contactpersoon

Dieter Jacobs

Jong Ondernemen - Opleidingen - Bedrijfstoekomst & Bestuur

Adres

Voka Box
Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

Voka-leden: 990 euro (excl. btw)

Niet-leden: op aanvraag

Nog geen lid?

Neem contact op met welkom@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt. 

Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen, indien u hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Kies als thema 'Beroepsspecifieke competenties', 24 opleidingsuren. Registreer u nu op www.kmo-portefeuille.be

kmo-portefeuille