Met Accelero neem je als ondernemer, bestuurder en/of manager je eigen leiderschap, je organisatie en je strategie onder de loep. Gedurende een jaar begeleiden experts jou om samen om aan je persoonlijke effectiviteit als leider, het rendement en de strategie van je organisatie te werken. Om zo duurzame groei te realiseren.
De dagelijkse hectiek maakt het moeilijk om stil te staan bij de juiste volgende stap voor je organisatie. Hoe blijf je relevant in woelige tijden, waarin verandering geen uitzondering is maar de regel? Maatschappelijke en technologische verschuivingen dwingen ons om opnieuw te kijken naar wat we weten. De zekerheid van gisteren maakt plaats voor de onzekerheid van morgen.
Hoe reageer je als ondernemer of CEO op deze uitdagingen? Je bent niet de enige die het moeilijk vindt zijn / haar rol als leider aan te definiëren en aan te passen; strategische keuzes te maken, groeikansen te benutten en de organisatie te laten evolueren naar een nieuw normaal.
Accelero nodigt je uit om met open vizier de toekomst te verkennen. Het programma is ontwikkeld voor ondernemers, bestuurders en / of managers die de uitdaging voelen om te reflecteren op hun eigen rol en om hun organisatie en zichzelf relevant te houden in een snel veranderende omgeving.
Samen met 9 andere, niet-concurrentiële ondernemingen uit verschillende sectoren:
- Werk je gestructureerd aan je huidige uitdagingen en groeiambities
- Krijg je een update van je bedrijfseconomische kennis, gericht op je organisatie
- Krijg je houvast op verandervraagstukken in je organisatie
- Maak je een upgrade wat betreft je eigen leiderschaps- en ondernemersvaardigheden en gedrag
Netwerk, inspiratie en daadkracht
Het programma geeft jou tijd om aan je onderneming, jouw effectiviteit als leider en je strategie te werken. Naast de inspirerende sessies door ervaren experten is het nadrukkelijk ook een platform voor intervisie en reflectie. Tijdens het jaar zijn er 6-8 intervisie momenten in sub-groepen en individueel om telkens je plannen en evolutie te versterken.
Je sluit het traject af met een korte presentatie over het gerealiseerde werk om alle kennis te verankeren. Dit leidde in het verleden tot mooie doorbraken en groeisprongen.
Samenwerking met Jeroen Meens
Na een jarenlange samenwerking in het kader van onze strategie-tweedaagse neemt Jeroen vanaf seizoen 25-26 het peterschap voor dit project op. Maar wie is Jeroen?
Jeroen stond aan de basis van twee technologiebedrijven met een geslaagde exit voordat hij in 2007 de overstap maakte naar de financiële sector. Als medeoprichter van Cynex bouwde hij het kantoor uit tot een toonaangevende speler in de begeleiding van groeibedrijven en werd uiteindelijk overgenomen door BDO. Sinds 2020 richt Jeroen zich op het delen van zijn ervaring en inzichten. Hij spreekt over strategische transformatie, leiderschap en de impact van technologie op mensen. Met zijn begeleiding helpt leiders koers te bepalen in een snel veranderende wereld, impact te vergroten en beleid te ontwikkelen voor zowel de korte als lange termijn.

Ontdek waarom dit traject iets voor jou is!
De bedrijfsleiders die in het Accelero-programma zitten hebben hun organisatie al staan en hebben baat bij een strategische of financiële bijsturing of heroriëntatie om hun bedrijf op koers te houden voor de toekomst.
We leggen onze focus op 10-12 gelijkgestemde eigenaars-ondernemers en / of managers van bedrijven uit alle sectoren (excl vzw’s) met een tewerkstelling van 10 tot 50 mensen, waarbij een structurele samenwerking met externen/freelancers ook telt binnen het criterium van werknemers.
Twijfel je of je in aanmerking komt?
Neem vrijblijvend contact op voor een individueel kennismakingsgesprek
- Je wilt de huidige prioriteiten en je groeiambities uitklaren en omzetten in concrete acties en een gebalanceerd meerjarenplan
- Je wilt houvast op grote verandervraagstukken
- Je wil je bedrijfseconomische kennis verrijken met een opfrissing en nieuwe inzichten
- Je zoekt individuele begeleiding, maar ook de kracht van een groep van gelijkgestemden
- Je wil je leiderschap en persoonlijke effectiviteit naar een hoger niveau tillen
- Je door inspiratie en kennis op te doen in verschillende domeinen via workshops en bootcamps op een residentiële locatie
Tijdens het jaar werk je effectief aan de output van het jaar en vertaal je inzichten in concrete acties. Hiervoor worden enkele raamwerken gebruikt om gaandeweg aan je plan te werken. Enkele daarvan: het Voka Groeicanvas, een one-page strategie document, de gebalanceerde boordtabel, geparametreerd financieel model, enz
Het programma wordt op maat gemaakt aan de hand van de bevindingen die elke ondernemer of CEO afleidt uit de ondernemingsscan “Groeicanvas”. Elke deelnemer vult dit canvas in ter voorbereiding van de tweedaagse kick-off.
Het “Groeicanvas” kwam er n.a.v. een doctoraal onderzoek aan de UHasselt en identificeert 24 obstakels/kansen voor verdere, gebalanceerde groei. Deze 24 obstakels/kansen vallen onder 3 dimensies: de ondernemer, de onderneming en de strategie. Dit geeft ons voldoende inzichten in de prioriteiten van de groep en de individuele ondernemer en/of manager.
.
Praktische informatie over het traject
Onderstaande data van de groepssessies worden aangevuld met 6-8 intervisiemomenten en 1-op-1 sessies. Er is ook ruimte voorzien om dieper op bepaalde topics in te gaan of nieuwe topics te introduceren in functie van de noden van de groep.
Sessie 1 | 25 juni 2025 | 14u00 - 18u00 | Kennismaking en praktische zaken |
Sessie 2 | 25 en 26 september 2025 | 10u00 - 16u00 | Tweedaagse: toekomst verkennen en vormgeven: Welke trends en ontwikkelingen hebben invloed op de organisatie? Zorgen voor strategic alignment. Anticiperen en ontwikkelen van een future proof bedrijfsstrategie en de boordtabel van je organisatie. |
| 11 oktober 2025 |
| Intervisie in groepjes van 3-4 deelnemers: Checkin en diepgang |
Sessie 3 | 16 oktober 2025 | 15u30 - 19u30 | Organisatieverandering in systemisch perspectief: verandermanagement |
Sessie 4 | 20 en 21 november 2025 | 10u00 - 16u00 | Tweedaagse: De dynamieken van leiderschap en samenwerking; Presence, dialoog en feedback; Reflectie op eigen rol, waarden en impact. |
| 1 december 2025 |
| Intervisie in groepjes van 3-4 deelnemers: Checkin en diepgang |
Sessie 5 | 15 januari 2026 | 15u30 - 19u30 | Communicatie en leiderschap |
| 1 februari 2026 |
| Intervisie in groepjes van 3-4 deelnemers: Checkin en diepgang |
Sessie 6 | 12 februari 2026 | 15u30 - 19u30 | Financieel managment van je bedrijf. Budgetteren van tijd en middelen en je finance skills vergroten. |
Sessie 7 | 12 maart 2026 | 15u30 - 19u30 | Sales en groeistrategie |
| 1 april 2026 |
| Intervisie in groepjes van 3-4 deelnemers: Checkin en diepgang |
Sessie 8 | 23 april 2026 | 15u30 - 19u30 | Sessie peer-to-peer en voorbereiding pitch |
Sessie 9 | 28 mei 2026 | 13u30-21u30 | Formele afsluiting van het traject met presentatie van je groeplan, diner en netwerkmoment |
- 3.950 euro excl. BTW voor Voka-leden
- 4.740 euro excl. BTW voor niet Voka-leden
- 2 overnachtingen op locatie ten laste van de deelnemer (aan Voka-tarief)
Annuleren van een inschrijving kan enkel elektronisch via joeri.stoop@voka.be
Vanaf de dag van inschrijving tot 14 werkdagen voor de aanvang van het traject gelden de volgende annuleringskosten:
- Leden: 1975,00 euro (excl. btw)
- Niet-leden: 2370,00 euro (excl. btw)
= 50% van het deelnamegeld.
Indien men annuleert na 14 werkdagen voor de aanvang van het traject blijft 100% van het deelnamegeld verschuldigd.
Door deelname aan een activiteit of opstart van de individuele begeleiding voor de aanvang van het traject vervalt het recht op uitschrijving. 100% van het deelnamegeld blijft verschuldigd.
Meer info nodig?
Joeri Stoop geeft je graag meer uitleg over dit traject.