Ondernemers en CEO’s getuigen dat het niet evident is om eventjes weg te zijn uit de firma om “aan de zaak” te werken en dingen te doen die je al lang voor ogen had maar telkens op de lange baan schoof door operationele prioriteiten “in de zaak”.
Accelero gaat op een eigen manier ondernemers (en CEO's) een jaar van A tot Z begeleiden om aan hun rendement en duurzame groei te werken. Samen met 9 andere, niet-concurrentiële ondernemingen uit verschillende sectoren werk je aan je huidige uitdagingen en groeiambities.
Focus op de huidige uitdagingen en de toekomstige groeiambities
- Huidige uitdagingen planmatig aanpakken: bij de opstart breng je de prioriteiten in kaart via het Voka Groeicanvas en maak je een eerste versie van een korte termijn-actieplan om de onderneming groeiklaar te maken.
- Toekomstige groeiambities meetbaar maken: tijdens het jaar maak je een evenwichtig, ambitieus en meetbaar groeiplan voor de komende jaren.
Netwerk, inspiratie en daadkracht
Met Accelero willen we meer dan inspiratie bieden en ervaringsuitwisselingen faciliteren, hoewel dit zeker aan bod komt tijdens de thematische peer-to-peer-sessies en de bootcamps. We willen dat je dingen gedaan krijgt. Het programma geeft jou tijd om aan je onderneming, jou als ondernemer en de strategie te werken.
Tijdens het jaar plan je 6-8 afspraken in met je adviseur die je korte termijnplan en -doelstellingen opvolgt en mee nadenkt over je strategie en koppelingen maakt waar mogelijk.
In het midden en op het einde van het traject geeft de ondernemer of CEO een korte presentatie over het gerealiseerde werk en heeft de groep de gelegenheid hierover mee na te denken. Dit leidde in het verleden tot mooie doorbraken en groepsdiscussies.
Ontdek waarom dit traject iets voor jou is!
We leggen onze focus op 10-12 gelijkgestemde eigenaars-ondernemers (of CEO’s) van bedrijven uit alle sectoren (excl vzw’s) met een tewerkstelling van 10 tot 50 mensen.
- Noteer dat een structurele samenwerking met externen/freelancers ook telt binnen het criterium van werknemers
- Noteer eveneens dat CEO’s die de autonoom de richting kunnen uitzetten eveneens kunnen deelnemen
Twijfel je of je in aanmerking komt?
Neem vrijblijvend contact op voor een individueel kennismakingsgesprek
- Je zoekt een kernnetwerk van ondernemers of CEO’s die hetzelfde doel voor ogen hebben en mee willen nadenken in een peer-to-peer-modus
- Je wilt de huidige prioriteiten en je groeiambities uitklaren en omzetten in concrete acties en een meerjarenplan
- Je zoekt individuele begeleiding met een onafhankelijk adviseur
- Je wil je ondernemersprofiel op een hoger niveau tillen door inspiratie en kennis op te doen in verschillende domeinen via workshops en bootcamps op een residentiële locatie of 1op1 met je adviseur
Het groeps- en individueel programma wordt op maat gemaakt aan de hand van de bevindingen uit de ondernemingsscan “Groeicanvas” dat de deelnemers invullen tijdens de kick-off tweedaagse (zie figuur onderaan). Het “Groeicanvas” kwam er n.a.v. een doctoraal onderzoek aan de UHasselt en identificeert 24 obstakels voor verdere, gebalanceerde groei. Deze 24 obstakels vallen onder 3 dimensies: ondernemer, de onderneming en de strategie. Dit geeft ons voldoende inzichten in de prioriteiten van de groep en de individuele ondernemer (of CEO).
Praktische informatie over het traject
Sessie 1 | 25 juni 2025 | 14u00 - 18u00 | Kennismaking groep en praktische zaken |
Sessie 2 | 25 en 26 september 2025 | 10u00 - 16u00 | Tweedaagse: presentatie actieplannen en intro strategie (excl. overnachting) |
Sessie 3 | 16 oktober 2025 | 15u30 - 19u30 Diner vanaf 20u00 | Financiële schaalbaarheid en geparametreerd financieel plan |
Sessie 4 | 20 en 21 november 2025 | 10u00 - 16u00 | Strategie tweedaagse op residentiële locatie (excl. overnachting) |
Sessie 5 | 15 januari 2026 | 15u30 - 19u30 Diner vanaf 20u00 | Workshop i.f.v. de prioriteiten van de groep |
Sessie 6 | 12 februari 2026 | 09u00 - 18u00 | Mid-term review: stand van zaken door de deelnemers:
|
Sessie 7 | 12 maart 2026 | 15u30 - 19u30 Diner vanaf 20u00 | Workshop i.f.v. de prioriteiten van de groep |
Sessie 8 | 23 april 2026 | 15u30 - 19u30 Diner vanaf 20u00 | Workshop i.f.v. de prioriteiten van de groep |
Sessie 9 | 28 mei 2026 | 13u30-21u30 | Slot pitch realisaties en toekomstplan |
• 3.950 euro voor Voka-leden (+20% voor niet-leden)
• 2 overnachtingen op locatie ten laste van de deelnemer (aan Voka-tarief)
Annuleren van een inschrijving kan enkel elektronisch via joeri.stoop@voka.be
Vanaf de dag van inschrijving tot 14 werkdagen voor de aanvang van het traject gelden de volgende annuleringskosten:
- Leden: 1975,00 euro (excl. btw)
- Niet-leden: 2370,00 euro (excl. btw)
= 50% van het deelnamegeld.
Indien men annuleert na 14 werkdagen voor de aanvang van het traject blijft 100% van het deelnamegeld verschuldigd.
Door deelname aan een activiteit of opstart van de individuele begeleiding voor de aanvang van het traject vervalt het recht op uitschrijving. 100% van het deelnamegeld blijft verschuldigd.
Meer info nodig?
Joeri Stoop geeft je graag meer uitleg over dit traject.