Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • Maak van je huis een thuis met Hoomed
  • 13/08/2019

Maak van je huis een thuis met Hoomed

BRYO IN DE KIJKER - Iedereen die al eens een eigen stulpje heeft ingericht, kent het lange proces dat eraan voorafgaat. Van meubelwinkel naar meubelwinkel op zaterdag- of zondagnamiddag. Prijzen vergelijken tot je cijfertjes ziet in je slaap. Wat als je gewoon op één plaats terecht kon? Ontmoet Davy Vanwalleghem van Hoomed, het eerste Belgische online interieurplatform mét marktplaats.

davy hoomed

Impact van e-commerce

Davy Vanwalleghem is geen onbekende in de wereld van interieurdesign. In een vorig leven creëerde hij volledige virtuele werelden voor winkels, maar ook voor grote totaalprojecten. “Ik maakte 3D-renders voor toekomstige projecten, maar ook uitgebreide 360 graden-voorstellingen. Die zijn bij het publiek beter bekend als ‘virtuele tours’. Je wandelt als het ware door een winkel of een gebouw, terwijl je gewoon achter je computer zit,” zo vertelt Davy.

Die job bracht hem in contact met verschillende interieurhandelaars, waar hij altijd hetzelfde verhaal hoorde. “Ook zij voelen de impact van e-commerce. Ze moeten opboksen tegen internetgiganten met uitgebreide webshops en lage prijzen. Hoe begin je als kleine Belgische handelaar aan zo’n strijd?” Het antwoord ligt in samenwerking. “In plaats van elkaar te beconcurreren, moeten we de krachten bundelen.”

Online ontmoet showroom

Die samenwerking zal plaatsvinden op Hoomed. “Eenvoudig gezegd is het een online shoppingcenter voor interieur. Je vindt er items van verschillende winkels en je kan meteen vergelijken. Daarnaast kan je ook interessante blogs lezen met tips en tricks over interieurinrichting en de laatste trends. We bieden trouwens enkel meubels, decoratie en verlichting van Belgische interieurwinkels. Ben je op zoek naar een goede interieurarchitect of meubelmaker? Ook die vind je bij ons,” aldus Davy.

Maar hoe werkt het precies? “Aan de hand van enkele gerichte vragen, leiden wij je op de marktplaats naar een selectie van winkels in jouw regio die het best bij je passen. Jij kijkt en kiest uit een breed assortiment. Winkels tonen namelijk zoveel mogelijk van hun showroom en stock. De winkels hebben dan drie opties. Ze verkopen online met verzenddienst of met afhaling in de winkel of ze etaleren hun producten alleen. Je moet dan dus naar de winkel om een aankoop te doen.”

“Dat persoonlijk contact, het advies op maat, dat vind je niet online. We willen mensen echt terug naar onze Belgische handelaars leiden.”

Dat laatste is een zeer bewuste keuze. “De beleving in de winkel blijft belangrijk. Dat persoonlijk contact, het advies op maat, dat vind je niet online. We willen mensen echt terug naar onze Belgische handelaars leiden.” Dat het idee aanslaat, daar is Davy blij mee. Dat het zo’n succes is, daar is zelfs hij een beetje door verrast. “Toen ik het idee ging pitchen bij verschillende winkels, kreeg ik laaiend enthousiaste reacties. Ze geloven er echt in. In september zal het platform actief zijn en we hebben nu al 18 winkels die meedoen. Dat is gewoon een droom,” glundert Davy.

Davy volgde zowel het Bryo StartUp- als het ScaleUp-traject. “Je krijgt er echt de tools die je nodig hebt. De sessies zijn heel informatief en ook de 1-op-1 gesprekken met de coaches zijn erg waardevol. Je hebt die feedback nodig om te groeien. Ik kan het dus alleen maar aanraden.”

Ontdek het platform op www.hoomed.be

Wil je groeien als starter? Ontdek onze Bryo-trajecten!

Contactpersonen

Lucas Bellens

Adviseur starters

Joeri Stoop

Senior adviseur starters

Painting with light
ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo