Skip to main content
Succesvol vermarkten van innovatieve producten en diensten

Succesvol vermarkten van innovatieve producten en diensten

Ook al wel eens vastgesteld dat uw fantastisch idee niet uitgroeide tot het succesvolle nieuwe product dat u voor ogen had?

Onderzoek heeft aangetoond dat 42 % van de consumentenproducten en 50 % van de industriële producten na lancering een stille dood sterven. Het vermarkten van innovatieve producten en diensten wordt terecht bestempeld als het zwakke punt van innovatief Vlaanderen.
In deze tweedaagse opleiding gaan we dieper in op de succesfactoren die een rol spelen bij de introductie van nieuwe en innovatieve producten. Een theoretisch model vormt de basis, maar dat wordt aangevuld met de praktijkervaring van beide sprekers. Na de opleiding kan u aan de slag met innovatie binnen uw organisatie.

PROGRAMMA

Dag 1: Lean innovation: het belang van de aantrekkelijkheid van het product

Het boek 'Gamechanging Innovation' van spreker Yoav Nir vormt de leidraad voor deel 1 van deze opleiding

  • basistools en principes van lean innovation
  • uw klant ontdekken en begrijpen (SAFARI-techniek)
  • waarom innoveren zo moeilijk is
  • waarom de rol van product management en product ownership zo belangrijk is
  • wat is een BoCo-verkoper
  • hoe een succesvol multidisciplinair team opzetten
  • inspiratie vinden voor innovatie
  • omgaan met opinies en buikgevoel
  • hardware-innovatie lean aanpakken
  • op de goede weg of niet

Dag 2: ‘Go to market’: de juiste marketing- en verkoopsstrategie opzetten

  • waardepropositie: klantenwaarde en onderscheid t.o.v. de concurrentie
  • marketingplan: unieke innovatie en waarde voor uw doelgroep
  • het belang van een ‘power player’
  • een nieuw kanaal nodig om uw doelgroep te bereiken
  • prijsstrategie bij de lancering
  • incentives om de verschillende partijen op elkaar af te stemmen
  • inzicht in de benodigde kennis bij het salesteam om de nieuwe oplossing te verkopen

DOELGROEP

Zowel algemeen management-, marketing- als R&D-profielen. Van start-up tot corporate.

SPREKERS

Yoav Nir is ondernemer, consultant, spreker en auteur van het boek ‘Game Changing Innovation’. Als mede-uitvinder van Barco’s meest recente wereldsucces ClickShare® is hij de ideale coach voor dag 1 van deze opleiding, die ingaat op het succesvol vermarkten van innovatieve producten.

Romeo Baertsoen heeft 20 jaar ervaring binnen de zakenwereld, waarvan meer dan 10 jaar in internationale directieteams. Samen met Yoav Nir tekende hij voor het succesvol vermarkten van ClickShare®.

Partners

Wanneer

Prijs

Als lid betaalt u 550 euro (excl. 21 % btw).
Als niet-lid betaalt u 715 euro (excl. 21 % btw).

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 9 oktober 2019. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.

Deze deelnameprijs wordt mogelijk gemaakt door tussenkomst van VLAIO, het Vlaams Agentschap Innoveren en Ondernemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Deloitte
facilicom
Four & Five
ING
Logo Mensura
NN
Proximus
Recrewtment
Rombit_corporate partner
SD Worx
Tormans_Corporate partner