Skip to main content
Sales, marketing & communicatie

Strategisch accountmanagement

Schiet voortaan niet meer met losse flodders op je klantenportefeuille, maar leer de opportuniteiten inschatten. 

In veel bedrijven worden alle klanten over dezelfde kam geschoren. Nochtans verdienen grotere klanten méér en andere aandacht. Zij zijn vaak de brede basis van een bedrijf die zorgen voor een groot heraankooppercentage ieder jaar opnieuw. 
Deze workshop benadert het Key Account Mangement-verhaal vanuit een commercieel oogpunt zodat de key-account managers van een bedrijf hun professionalisme in hun contacten met de grotere klanten kunnen vergroten en verstevigen. 
Na de cursus beseffen de KAM-managers dat hun klant écht wel een andere benadering verdient en kunnen zij perfect een KAM-plan opmaken, dat hen in staat stelt hun klant beter te kennen en begrijpen om hem zo ook beter te kunnen adviseren.


Doelgroep

Accountmanagers, sales, commerciële profielen

Programma

1.    IJsbreker + verwachtingen        

2.    Intro-oefening 

3.    Key-account –management : een definitie

4.    Wat is een strategische klant?

5.    One face to the customer

6.    Denk RAC : resultaat-acties-competenties

7.    Klantentrouw en heraankoopvolume van je KA’s

8.    De 5 salesprocessen

9.    De 3 soorten partnerships

10.    Wat moet in een KA-plan?

11.    De praktijk-case : invullen van een KA-plan

12.    Evaluatie


Op een interactieve manier denken trainer en trainees na over het belang en aanpak van de Key Accounts bij het bedrijf. De trainer reikt een aantal begrippen aan die zeker aan bod moeten komen in een key-account-plan, waarna de trainees de gelegenheid krijgen om de opgedane kennis in de praktijk om te zetten door zelf een plan in te vullen.


Docent
 Jan Lux,Learning by Lux

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

IAB-erkenningsnummer: B0514/2016-09 (erkend tot 31/8/19)

 

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 340,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 450,00 excl. BTW 

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Hulp nodig?

ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo