Skip to main content
social media

Lab: Social media voor starters

Hoe zet je als starter social media in om je naamsbekendheid te vergroten en leads te genereren? Dat leer je tijdens deze opleiding, die op het lijf geschreven is van de startende ondernemer: no-nonsense, veel praktische tips, concrete voorbeelden en ruimte voor interactie. 

Twee individuele coachingsessies laten toe om echt te focussen op jouw onderneming. Het is de kortste weg van theorie naar renderende praktijk.

  1. Maak je merk onweerstaanbaar (sessie 1 - 24 mei)
    De strategische branding (merkidentiteit) en het daarbij horende merkverhaal is wat jouw bedrijf uniek maakt. Alle marketingactiviteiten zijn gestoeld op die merkidentiteit. Hetzelfde principe geldt voor je doelgerichte aanwezigheid op sociale media. Tijdens deze strategische sessie kijken we op een bijzonder klantgerichte manier naar jouw onderneming, het concept en de positionering. Het is onze ultieme doelstelling om de unieke meerwaarde van jouw merk te definiëren en dit in de derde sessie te vertalen naar beklijvende social media content.
  2. Individuele coachingsessie (sessie 2 - 7 juni)
    Deze terugkomsessie bestaat uit individuele coaching over jouw strategische branding. Je bespreekt je vragen met de docent en krijgt gepersonaliseerd advies om jouw bedrijf succesvol te positioneren op sociale media.
  3. Verleid met slimme (organische en betalende) content (sessie 3 - 14 juni)
    Content marketing is een marketingtechniek waarmee je content creëert en publiceert om relaties aan te gaan en te onderhouden met zowel bestaande als potentiële klanten. Tijdens deze sessie vertalen we de merkidentiteit van je onderneming naar een beklijvend contentplan. We creëren impactvolle verhaallijnen voor een succesvolle aanwezigheid op sociale media. We bespreken het belang van goede copywriting, afbeeldingen en video’s. Je leert strategische ideeën vertalen naar een concreet en doelgericht contentplan. Tijdens deze sessie leer je ook alle do’s-and-don'ts om met betalende campagnes de salesdoelstellingen van je organisatie te realiseren.
  4. Individuele coachingsessie (sessie 4 - 21 juni)
    Deze terugkomsessie bestaat uit individuele coaching over jouw contentplan. Je bespreekt je vragen met de docent en krijgt gepersonaliseerd advies om jouw bedrijf succesvol te positioneren op sociale media.

Inschrijven voor dit Lab kan via deze link. Voor meer info kan je contact opnemen met Kaat Creupelandt.

Doelgroepsocial media

Dit traject richt zich tot zaakvoerders van jonge ondernemingen (max. 5 jaar actief).

Spreker

Bavo Goos is zaakvoerder van Smart-boost. Na zijn studies marketing bouwde hij een internationale salescarrière uit bij enkele toonaangevende merken. Hij is ervan overtuigd dat de marketing- en salestechnieken die grote merken toepassen evengoed tot succes kunnen leiden bij kmo's en handelszaken. In 2015 startte Bavo met Smart-boost, om kleine ondernemingen en kmo's te helpen denken zoals een groot merk en de verkoop te stimuleren.

Adres

Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen
President Kennedylaan 9A
8500 Kortrijk

Wanneer

Prijs

200 euro (excl. btw)

AIO

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Vraag het @ Voka
DHL
ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx