Skip to main content
  • Home
  • Activiteiten
  • Klantgericht en efficiënt handelen vanuit de commerciële binnendienst

Klantgericht en efficiënt handelen vanuit de commerciële binnendienst

Hoe uw commerciële medewerkers het grote verschil maken in 3 stappen.

Grafiek

De trouw van een klant aan een onderneming wordt voor meer dan 50% bepaald door het gedrag van de medewerkers: voelt de klant zich begrepen? Heeft hij een goed en professioneel contact? Wordt hij goed opgevolgd en geholpen? Is het contact vlot en aangenaam?

Tijdens 3 workshops van een halve dag leren we interne commerciële medewerkers hoe ze meer plezier, impact en resultaat krijgen in hun job door 

  • te verbinden met hun klanten
  • te durven doorvragen
  • een “hoe kan ik helpen”-attitude en gedrag te ontwikkelen
  • op een authentieke en natuurlijke manier aan up-en cross-selling te doen
  • optimaal om te gaan met tijd en de juiste prioriteiten te stellen
  • positief om te gaan met klachten
  • probleemoplossend denken 

Workshop 1 

Klantvriendelijk en efficiënt communiceren vanuit de commerciële binnendienst

1 oktober 2019
van 9.00 u. tot 12.00 u.

Tijdens deze interactieve workshop gaan we samen aan de slag met “customer intimacy en centricity”. 

Hoe kunnen we vanuit onze job als commerciële binnendienstmedewerker beter verbinden met onze klanten? Op welke manier kunnen we een goede professionele relatie met de klant ontwikkelen en opbouwen? Hoe kunnen we onze relatie optimaal en efficiënt onderhouden? Wat kan je concreet doen? Welke vragen stel je? Hoe bouwen we aan vertrouwen? Hoe maken we het verschil? 

Na deze workshop keren de deelnemers terug met praktische tips en een lijst met concrete vragen om hun klanten beter te leren kennen en meer business opportuniteiten te ontdekken.

Workshop 2

Jouw positieve invloed op de sales van je organisatie

10 oktober 2019
van 9.00 u. tot 12.00 u.

In een volgende stap gaan we verder verdiepen door in te zoomen op het sales proces van de interne commerciële medewerker.

Waar zit jij in het sales proces? Hoe kan je vanuit die positie impact hebben? Hoe kan je de klant helpen en een goed gevoel geven en zo de trouw aan uw onderneming verhogen? Op welke manier kan je de relatie verder ontwikkelen? Hoe kunnen we up- en cross-sellen? Hoe leads, mailings en offertes opvolgen? Hoe pro-actief handelen en ben je alert voor commerciële kansen? Hoe verdelen we onze tijd optimaal? Hoe leren we prioritiseren?

Tijdens deze workshop ontwikkel je een concreet actieplan om jouw bijdrage aan het verkoopresultaat te optimaliseren.

Workshop 3

Maak van een klacht een kracht

17 oktober 2019
van 9.00 u. tot 12.00 u.

Tijdens deze laatste workshop behandelen we klachten en negatieve boodschappen waarmee je als commerciële binnendienst te maken krijgt in je eigen dagdagelijkse praktijk.

We gaan aan de slag met bedrijfseigen cases en reële voorbeelden. Voor elke topic bedenken we samen manieren om constructief te reageren op klachten en deze om te buigen naar een goed gevoel, zowel voor de klant, als voor jezelf.  Je ontdekt hoe je ervoor kan zorgen dat een klacht een kracht wordt. Je leert op een assertieve manier moeilijke boodschappen over te brengen. We staan stil bij het belang van intonatie en lichaamstaal. Deze workshop zal je zelfvertrouwen een boost geven en je commerciële vaardigheden opkrikken. 

Na deze workshop keer je terug met heel wat praktische tips en tricks om op een aangenamere manier te communiceren met je klanten.

Salescoach 

An Sprimont komt zelf uit de praktijk van het bedrijfsleven. Zij startte haar loopbaan in 1986 op een commerciële binnendienst van een klein autolease-bedrijf en werd na enkele jaren accountmanager en sales manager bij KBC Autolease. Deze workshops zijn dan ook helemaal doorspekt met 25 jaar ervaring in klantencontacten, zowel vanuit de interne commerciële dienst als vanuit de buitendienst. 

Doelgroep

Commerciële binnendienstmedewerkers

Interesse of meer info?

Contacteer Regine Vyverman via mail of bel 052 33 98 30.

Contactpersoon

Regine Vyverman

Coördinator opleidingen, arbeidsmarkt en onderwijs

Adres

Voka Box
Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

Voka-leden: 550 euro voor 3 workshops

10% korting vanaf een tweede deelnemer van dezelfde organisatie

Komt in aanmerking voor subsidie van kmo-portefeuille

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen, indien u hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Registreer u nu op www.kmo-portefeuille.be

kmo-portefeuille

 

 

Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
BovaEnviro+
GutzandGlory
G4S
Soundfield
Jobat Media