Skip to main content
Sales, marketing & communicatie

Het maken van afspraken voor verkopers

Workshop: Telefonisch prospecteren loont!

Heel veel verkopers hebben een hekel aan het prospectieverhaal. Vaak heeft dit te maken met de angst voor de “neen” van de te telefoneren of te bezoeken prospect. Nochtans is prospecteren belangrijk: het zorgt immers voor een continu aanvoer van nieuwe klanten en dat is belangrijk, vermits bestaande klanten verdwijnen omdat ze stoppen met hun zaak, kiezen voor een andere leverancier of helaas ook failliet gaan.
Deze workshop toont aan dat de eerste stap van het prospectieverhaal – nl. het maken van een afspraak met de nieuwe potentiële klant via telefoon - plezant kan zijn… op voorwaarde dat we er goed voorbereid aan beginnen. Eens dat je als verkoper de knepen onder de knie hebt wordt het telefoneren echt leuk en een uitdaging om die “neen” om te buigen in een “ja “!

Programma

  • Een eigen script
  • Wat zijn mogelijke valkuilen in ons script ? “Zou je dat interesseren?” e.a.
  • Hoe het ook kan: een mogelijk script
  • 10 tips voor een goed telefoonscript
  • Optimalisering van het eigen script
  • Meest voorkomende tegenargumenten en hoe ze te weerleggen?

Na de training gaat iedereen naar buiten met een persoonlijk actieplan waarmee hij/zij de eigen telefonische prospectie-aanpak kan optimaliseren. Men gaat zich zelfzekerder voelen bij het telefonisch maken van een afspraak en men krijgt een structuur aangereikt waarmee men het telefoongesprek kan sturen. En…. hij die het telefoongesprek leidt, kan op zijn doel (de afspraak!!) afgaan!

Doelgroep
Deze workshop richt zich naar alle verkopers, vertegenwoordigers, account managers, zelfstandigen en/of salesmanagers die in actieve verkoop zitten en waarbij prospectie een wezenlijk onderdeel is van hun job. Ook leidinggevenden in de sales kunnen deze workshop meevolgen, enerzijds om zelf tips op te doen, anderzijds om een structuur aangereikt te krijgen waarmee ze hun eigen verkopers kunnen helpen en coachen in het prospectieverhaal.
Verkopers met geen, weinig of veel ervaring zijn welkom! Zolang men maar bereid is om iets bij te leren.

Docent
Jan Lux, zaakvoerder-trainer van Learning by Lux bvba. Jan heeft zelf in de verkoop gestaan bij bedrijven zoals Philips Consumer Products, Axa Royal Belge en Concentra Media. Voor dit laatste bedrijf is hij ook salesmanager en trainer-coach geweest totdat hij in 2006 zijn zelsftandige activiteit opstartte. Vanuit deze jarenlange ervaring brengt Jan een no-nonsens verhaal rond prospectie, waarbij de cursisten op een interactieve manier betrokken worden. Limburgse bedrijven die vandaag op zijn diensten beroep doen zijn Voka, Concentra, Lambrechts NV, SKF Logistics, Ebema, JCB e.a.

 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

 

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 190,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 250,00 excl. BTW 

 

Extra info

Deze activiteit is volzet.

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Hulp nodig?

ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo