Skip to main content
De managementvennootschap

De managementvennootschap

Blijft de managementvennootschap in trek?

Blijft de managementvennootschap in trek, na het toekomstige wetboek van vennootschappen, de vele ’aanslagen‘ vanuit fiscale en sociaalrechtelijke hoek en het zomerakkoord?  

Veel ondernemers zitten met volgende vragen:

  • Is de oprichting van een managementvennootschap nog mogelijk?
  • Wanneer is het voordelig om een managementvennootschap op te richten en wat is de impact van het recent afgesloten zomerakkoord ?
  • Kan ik een aanvullend pensioen opbouwen via mijn vennootschap en waarmee moet ik rekening houden?
  • Wat is de impact van de nieuwe regelgeving inzake de schijnzelfstandigheid? 
  • Welke rechtsvorm is het meest aangewezen voor de oprichting van een managementvennootschap?
  • Welke impact heeft de verwachte nieuwe vennootschapswetgeving op de bestaande managementvennootschappen?
  • Is het nog mogelijk en opportuun om onroerend goed in de managementvennootschap te verwerven?
  • Hoe kan ik zo optimaal mogelijk geld uit de vennootschap halen?

Dit seminarie biedt een verhelderend antwoord op deze en andere vragen. Hierbij worden de belangrijkste principes en spelregels toegelicht. Waar nodig, leggen de sprekers telkens de link naar de antimisbruikbepaling en haar effect op het gebruik van de managementvennootschap.

Er wordt ook stilgestaan bij de mogelijkheden om de in de managementvennootschap verworven of opgespaarde middelen op een fiscaalvriendelijke manier terug uit de vennootschap te halen.

DOELGROEP
Dit seminarie richt zich tot bedrijfsleiders, bestuurders, zaakvoerders en ieder die een managementvennootschap heeft of overweegt die op te richten.

SPREKERS
Lise Coteur en Ann-Sophie De Bie, Deloitte Accountancy

Adres

Zetel Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Als lid betaalt u 150 euro (excl. 21 % btw)
Als niet-lid betaalt u 210 euro (excl. 21 % btw).

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 12 september 2019. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.
 
Gelieve uw aanvraag bij kmo-portefeuille pas in te dienen nadat u de factuur heeft ontvangen.
 
Recupereer een deel van uw opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien u beroep doet op de kmo-portefeuille, dient u nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
 
Benodigde informatie kmo-portefeuille:

Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: factuurdatum
Projectbedrag: €150 voor leden, €210 voor niet-leden (btw dient rechtstreeks aan ons betaald te worden)

Heeft u nog vragen? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren: 03 232 22 19 of sem.aw@voka.be.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.U heeft promotie gemaakt?

Hulp nodig?

Deloitte
facilicom
Four & Five
ING
Logo Mensura
NN
Proximus
Recrewtment
SD Worx