Skip to main content
Sales, marketing & communicatie

Copywriting: Cut the crap

Exclusieve en unieke all-in-one copywriting opleiding waarmee je rechtstreeks en zonder omleidingen tot de essentiële kern van de zaak komt.

De basisregels worden vaak vergeten. Toch zijn ze noodzakelijk om te evolueren van een snelle kribbel naar een gestructureerde tekst met stopkracht. Daarom vertrekt deze opleiding ook van de basics. Deze handvaten helpen de deelnemers om op relatief korte termijn een acceptabele tekst te schrijven binnen een commerciële omgeving. We houden ons dus aan onze “Cut the crap” mentaliteit: geen onnodige informatie, maar het essentiële om een vliegende start te kunnen maken.

Deze opleiding situeert zich binnen sales, marketing en communicatie (zowel intern als extern). Je leert hoe je je boodschap zo duidelijk mogelijk formuleert met zo min mogelijk woorden. Want hoe meer woorden, hoe meer verwarring. Mensen willen duidelijkheid. Daarom: cut the crap.

9u00 – 10u30             Back to basics: basisregels voor een aantrekkelijke tekst
10u30 – 12u00           Na de theorie, de praktijk: schrijf een meesterwerk

We werken met authentiek materiaal en laten de deelnemers zelf de regels van copywriting ontdekken. Bij iedere stap kunnen ze ook zelf oefenen. Zo kunnen ze de regels eerst individueel onder de knie krijgen alvorens in het tweede deel van de workshop met alle input aan de slag te gaan. De opleiding vraagt de nodige interactie aan de kant van de deelnemers: ze moeten actief meedenken en de schrijfoefeningen zo goed mogelijk uitvoeren. Door hun resultaten gezamenlijk te bespreken, leren ze zowel van hun eigen fouten als die van anderen. Hoewel creativiteit heel belangrijk is, is onze primaire focus praktisch gebruik. Daarom willen we zo veel mogelijk inspelen op de achtergrond van de deelnemers (zie opmerking hieronder).

Doelstellingen van deze opleiding zijn:

  1. een goede commerciële tekst kunnen herkennen;
  2. de basisregels voor het schrijven van een goede tekst kennen;
  3. zelf een acceptabele commerciële tekst kunnen schrijven.

De opleiding is relevant voor iedereen in een commerciële omgeving die communiceert met medewerkers en/of klanten, prospects, leveranciers, … Deze communicatie kan zowel informatief als wervend of sensibiliserend zijn. Er is geen specifieke voorkennis vereist, enkel een goede beheersing van het Nederlands.

Alix Vandeweyer, copywriter bij communicatiebureau Hands.

Heeft Taal- & Letterkunde (Italiaans-Engels) gestudeerd en schrijft vandaag ook de column Alix in Wonderland voor Bedrijvig Limburg, het magazine van Voka – KvK Limburg.

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Contactpersoon

Sofie Olyslaegers

Projectmedewerker Kameracademie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 190,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 250,00 excl. BTW 

Vroegboekkorting: 10% korting voor leden van Voka - Kamer van Koophandel Limburg bij inschrijving tot en met 20 september 2019. 
Let op, indien je gebruik maakt van de KMO-portefeuille, dien je de deelnameprijs -10% in te dienen.

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo