Skip to main content
Sales, marketing & communicatie

Commercieel denken voor binnendienstmedewerkers

Workshop: Commerciële vaardigheden voor iedereen die in contact komt met klanten.

Het is goed om af en toe na te denken over de manier waarop wij dagelijks met onze klanten (interne én externe) omgaan, hen via telefoon of e-mail te woord staan, hun vragen beantwoorden, hun problemen helpen op te lossen.

Alle communicatie moet gestuurd worden vanuit de overtuiging dat de klant centraal staat in alle (dus ook communicatie-)activiteiten van het bedrijf.

Het beeld dat klanten van een bedrijf vormen wordt immers ook bepaald door de manier waarop zij door mensen van de binnendienst (front- en backoffice, boekhouding, telefonisch debiteurenbeheerders, logistieke planning etc.) benaderd of “ontvangen” worden.

Mensen maken het verschil en de keten is maar zo sterk als de zwakste schakel!
Dat inzicht bijbrengen en een aantal tools aanreiken om zichzelf te verbeteren zijn dan ook meteen de doelstellingen van deze workshop.

  1. IJsbreker: Wat ligt mij in mijn communicatie? Waar heb ik soms moeite mee?                
  2. Do’s en dont’s                                                                                                                           
  3. Rol van een binnendienst en wat maakt onze communicatie moeilijk?                           
  4. Hoe denkt een klant? Welk aankoopproces maakt hij door?
  5. Uitgangspunten bij communicatie naar de klant                                                           
    5.1 Handel in functie van doelstellingen: we trekken aan dezelfde kar                     
    5.2 Onze klant is een ijsberg: klachten!
    5.3 Mentale ingesteldheid
    5.4 Mehrabian
  6. Gouden communicatieregels
    6.1 Blijf objectief
    6.2 Zeg-zeg-zeg
    6.3 NAAA
    6.4 Feedback                                                                       
  7. Pas je aan, aan het profiel van je klant

Iedereen die vanuit zijn binnendienstfunctie in contact komt met klanten: receptie, frontoffice, backoffice, debiteurenbeheerders, boekhouding, logistieke planners, magazijn, etc.

Learning by Lux bvba opgericht door Jan Lux.

Jan is een man van de praktijk en iemand die spreekt vanuit ervaring. Zijn trainingen zijn geen saaie theoretische bedoening, maar een échte workshop waar interactiviteit en voorbeelden uit de realiteit centraal staan.

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Contactpersoon

Sofie Olyslaegers

Projectmedewerker Kameracademie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 340,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 450,00 excl. BTW 

Vroegboekkorting: 10% korting voor leden van Voka - Kamer van Koophandel Limburg bij inschrijving tot en met 20 september 2019. 
Let op, indien je gebruik maakt van de KMO-portefeuille, dien je de deelnameprijs -10% in te dienen.

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

 

Hulp nodig?

ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo