Skip to main content
  • Home
  • Activiteiten
  • Btw en internationale handel binnen Europa: diensten en goederen
Btw en internationale handel binnen Europa: diensten en goederen

Btw en internationale handel binnen Europa: diensten en goederen

Btw-verwerking

De correcte btw-verwerking van inkomende en uitgaande handelingen in een Europese context is niet altijd even eenvoudig te bepalen.

In dit seminarie wordt de juiste btw-verwerking van de meeste goederenleveringen en diensten toegelicht. We bespreken ook de bestaande vereenvoudigingsregelingen die toelaten een btw-registratie en andere formaliteiten in een bepaalde lidstaat te vermijden.

In de praktijk worden veel van die goederenleveringen verkeerd gefactureerd en/of gerapporteerd in de btw-aangiften. Daardoor loopt u het risico op boetes die vermeden kunnen worden. Om btw-aangifte juist te kunnen verwerken moet elke transactie grondig worden geanalyseerd.

INHOUD

Goederenleveringen met andere lidstaten:

  • intracommunautaire leveringen en verwervingen
  • overbrenging van eigen goederen
  • driehoekstransacties (onecht en vereenvoudigd driehoeksverkeer)
  • vereenvoudigingsregeling voor maakloonwerk
  • praktijkvoorbeelden


Bijhorende diensten zoals:

  • transportdiensten
  • diensten van tussenpersonen
  • bewerkingen van roerende goederen
  • praktijkvoorbeelden


De diverse transacties worden steeds technisch geanalyseerd op btw-vlak en telkens voorzien van hun administratieve gevolgen, zoals opname in de aangifte, opname in de IC, Intrastat, enz.

DOELGROEP

Deze opleiding richt zich voornamelijk tot personen die in het kader van internationale handel regelmatig geconfronteerd worden met btw-vraagstukken.

SPREKERS

Nike De Bruyn en Naomi Van Puymbroeck, Deloitte Accountancy

Adres

Zetel Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Als lid betaalt u 150 euro (excl. 21 % btw)
Als niet-lid betaalt u 210 euro (excl. 21 % btw).

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 20 september 2019. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.
 
Gelieve uw aanvraag bij kmo-portefeuille pas in te dienen nadat u de factuur heeft ontvangen.
 
Recupereer een deel van uw opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien u beroep doet op de kmo-portefeuille, dient u nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
 
Benodigde informatie kmo-portefeuille:
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: factuurdatum
Projectbedrag: €150 voor leden, €210 voor niet-leden (btw dient rechtstreeks aan ons betaald te worden)

Heeft u nog vragen? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren: 03 232 22 19 of sem.aw@voka.be.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.U heeft promotie gemaakt?

Hulp nodig?

Deloitte
facilicom
Four & Five
ING
Logo Mensura
NN
Proximus
Recrewtment
SD Worx