Hoe communiceer je over duurzaamheid op een oprechte, transparante en impactvolle manier? Ook communicatie heeft een belangrijke plek in je duurzaamheidsplan. Ga van storytelling naar storydoing met deze opleiding.
Duurzaamheid behoort ongetwijfeld al tot je doelstellingen en heeft z'n plek in je bedrijfsmissie en -visie. Maar hoe communiceer je daar nu over? Je wil natuurlijk vermijden dat je intenties onecht lijken of overkomen als een groene marketingstunt. Toch is het belangrijk om je visie op duurzaamheid te delen, niet alleen voor je klanten, maar ook voor leveranciers en andere stakeholders.
Tijdens deze opleiding leer je hoe je de communicatie van je duurzame visie vormgeeft. An-Katrien Dullers is CEO van MARNIX and ALLY en kent alles over PR en branding met de focus op duurzaamheid. Ze vertelt je alles over het belang van een transparante keten, het samenwerken met gelijkgestemde partners en het matchen van je communicatieframework aan je bedrijf en merk. Maar ook storydoing komt aan bod. Je leert je duurzame visie te activeren en verspreiden, relevante stakeholders te mappen en je netwerk in te zetten voor slimme acties en samenwerkingen.
Voor wie?
Zaakvoerders, marketing- en communicatieprofielen die zicht hebben op de duurzaamheidsvisie van de organisatie, en constructief aan de slag willen met hun duurzaamheidscommunicatie.
Toegankelijkheid
Heb je nood aan specifieke assistentie of kunnen we dit event toegankelijker voor je maken? Stuur je opmerking mee in bij je inschrijving en we bekijken in samenspraak de mogelijkheden.